Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Mozaik Pasta


Merhaba
Genelde cok bılınen yapılan bır tarıf. Orjınal tarıfınde yumurta bulunuyor.
Ben cıg yumurtayı kullanmayı sevmedıgım ıcın yumurtasız bu olculerde
yapıyorum ve gayet lezzetlı oluyor. Sızlerde deneyınce emınım seveceksınız.

Malzemeler
100 gr tereyag, eritilmis
3/4 su bardagı toz seker
3/4 su bardagı sut
4-5 yemek kasigi dolusu kakao
1/2 su bardagı findik veya cevız ( kırılmıs)
400 gr Biskuvi

Nasıl mı Yaptım?

Biskuvilerı bır kapta kucuk parcalar halıne gelene kadar kıralım.
Dıger malzemeleri genis bir kap icinde kasik ile karistirin.
Karisimin icine bosaltin, tekrar karisitirin.
Sosa bulansın ıyıce.
Genellıkle aluminyum kagidin uzerine dokuluyor bu karısım ama
ben buna taraftar degılım, buzdolabı posetlerının buyugunun ıcıne sarıyorum.
Rulo halıne getırıyorum. Buzdolabının dondurucu kısmında en az 3 saat
bekletıyorum. Sonra dılımleyıp servıs yapıyorum. Seversenız uzerıne
cıkolota sos dokup oyle servıse cıkarın.

Afıyet Olsun.
Zeynep T.

35 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Hanife dedi ki...

Cocuklugumun en sevdigim pastasi:))
Halam bize geldiginde yapardik genelde. Gecenlerde ben de yaptim. Ellerine saglik Zeynep.
Sana iki gun once mesaj yazdim, bilmiyorum ulasmadi belki?? NAsil oldun, rahatsizligin umarim gecmistir..
Kerim'i opuyorum, sevgiler..

munevver dedi ki...

Zeynepciğim,sevmeyen yoktur,bu nefis pastayı.Eline sağlık.Hanifenin yorumunu okudum.Rahatsızmışsın.Çok geçmiş olsun...
nanelimon.

Damak Tadı dedi ki...

Benimde çocukluğumun en çok sevdiğim pastası buydu.Hele okuldan
çıkıp eve gelince aç karnına 1 dilim bundan tatmak ne keyif verici idi. Çok güzel omuş canım ellerine sağlık,hemde anılarımı hatırlattın.Teşekkürler canım..

Canım umarım rahatsızlığın iyi olmuştur,sevgilerimi gönderiyorum..

Sana ve ailene güzel bir hafta diliyorum..

ZeYNeP dedi ki...

Hanıfecım ne cok sevenı var degılmı mozaık pastanın ama ben ozellıkle yumurta konusunda cok tıtız davranıyorum dısarıda bıryerde yıyeceksem sorarım hemen yumurtalımı dıye :))
mesajın bana ulasmadı canım ozur dılerım yenıden yollarmısın?
Daha ıyıceyım sukur. sagolasın.

Munevver ablacım merhaba, sızın evdede sevılıyor emınım. Daha ıyıyım cok tesekkur edıyorum. Buralara yolun dusmuyormu bu ara?

Damak tadımcım, benım annemde cok yapardı senın gıbı okul donusu sut ıle bıze yedırırdı hıcde ıtıraz etmezdık. Sımdı Zıpzıpda cok severek yıyor benım gıbı.
Sanada ıyı haftalar olsun canım.
Tesekkur ederım.
Zeynep

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Katılıyorum gerçekten sevmeyen varmıdır bu pastayı!! Ellerinize sağlık gerçekten.. bloğunuzu da keyif alarak gezdim, tebrikler..
Sevgiyle,
Müge

Adsız dedi ki...

bu karışımda tereyağı dışında hiç bir şeyi ısıtmıyor muyuz? süt kakao v.s. ısıtılmadan soğuk mu karıştırılıyor... tarif yetersiz geldi.

ZeYNeP dedi ki...

Merhaba isimsiz konuk,
evet sadece tereyag erimis olarak kullaniyorum.
Diger malzemeleri dahil ediyorum.
Kolay gelsin.

Zeynep

Adsız dedi ki...

pasta çok güzel görünüyor, yalnız ölçüyü anlayamadım. 3 ya da 4 su bardağı mı, yoksa 1 su bardağının 4te 3ü mü? teşekkürler

ZeYNeP dedi ki...

Merhaba Isimsiz ziyaretci,
Tesekkur ederim guzel satirlariniz icin.
Olcu bir su bardaginin 4 de 3'u anlaminda.
Eminim denerseniz sizde seveceksiniz bu lezzeti.

Zeynep

ebru/oriflame dedi ki...

Ellerinize sağlık tadını unutamadığım ama tarifini unuttuğum bu leziiz ve pratik pastanın tarifini verdiğiniz için çok teşekkürler.emeğinize sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba,

acaba kaç kişilik oluyor bu tarif

tşkr ederim

pınar

Adsız dedi ki...

tarif için cok tesekkr ederim
ayagım kırıldı ve hep evdeyim sıkıntıdan pasta yapmaya karar vermitim tarifi buldum cok saolun

ZeYNeP dedi ki...

gecmıs olsun ısımsız konuk umarım seversınız sızde bızler gıbı blogumuza her zaman beklerız.


Zeynep

Adsız dedi ki...

hmm pekgüsel olmuştur eminim ben bir diyabet hastası olarak sadece bakmakla yetinebilioruum sizden ricam bizim için de güzel tarifler yazarsanız çok mennun olurum :)hoşçakalın ..keyifle kalın..:)

Unknown dedi ki...

yanı tarıflerınıse dıyıcek yok teyzecım:D

Adsız dedi ki...

tarifte hata var 3/4 su bardağı toz şeker demişsiniz yani pasta mı yapıcaz yoksa ağdamı allahtan mantığımı kullanıp 1 su bardağı toz şeker kodum o bile tatlı oldu.yinede teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Tarifiniz için teşekkürler. Ben de ilk defa tereyağ ile deneyeceğim umarım güzel olur.Tarifi okuduktan sonra şöyle bir yorumlara göz attım da,3/4 ölçüsüne bazı kişiler (isimsiz)enteresan yazılar yazmış ( ağda mı yapıcaz,allahtan mantığını kullanmış...).İnanın gülmekten kendimi alamadım.Zannımca o isimsiz kişi yazıkki kesir sayılarını daha tam mantığına oturtamamış.Tarifte hata yok canım hata matematik öğretmeninin geçer not vermesinde. hadi yanlış anladığını varsayalım, bence bir özür yazısı da yazabilirdin. EMEĞE SAYGI LÜTFEN.Sevgiler

ZeYNeP dedi ki...

Merhabalar

30.ekım tarıhınde yorum yapan isimsiz zıyaretcıye dıger ısımsız zıyaretcımıs gereken yanıtı vermıs kendısıne tesekkur edıyorum.

3.kasımda yorum bırakan dıger isimsiz dosta da tesekkur derım emınım tarıfı deneyınce sızlerde memnun olacaksınız.

Tesekkur ederım.
Zeynep

Adsız dedi ki...

BENDE ÇOK SEVİYORUM OGULLARIM İÇİN YAPIYIM DEDİM BAYADIR YAPMIYORDUM SİZLERİNDE ELLERİNE SAGLIK BENDE İÇİNDE YUMURTA OLUNCA ÇOK HUYLANIYORDUM ÇİG YUMURTA HİÇ SEVMEM BENDE Kİ TARİF 4 YUMURTALIYDI AMA SİZİN TARİFE BAKTIM Kİ HİÇ YOK SEVİN DİM KENDİNİZE İYİ BAKIN

Adsız dedi ki...

süper oldu çok sağolun ben 15 yaşındayım ve bu pastayı bende çok severek yiyorum. 2 gündür sormadığımız kimse kalmadı ama sitenizde buldk çok teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

Bende çok beğendim.Tarifini okuyunca hemen yaptım.Eşimle akşam tadına bakıcaz,ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

en sevdiğim tatlı sürekli yaparım bende çiğ yumartayı sevmem bu tarif iyi olmuş teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

pastayı yaptım donması için zor bekledim . çok sabırsızlandım. çok lezzetli oldu.teşekkürler...

Adsız dedi ki...

elinize sağlık tarifi çok beğendim selamlar

Adsız dedi ki...

yaw ben kanadadan yazıyorum ama bu bosalttıktan sonra bisküvilerin içine hala çok sıvı oluyor1111böyle foloya dökülüp sarılıcak cinste olmuyorki npıcam anlamadım dahamı cok bisküvi koyucam?

ZeYNeP dedi ki...

ilginize tesekkur ederim
zeynep

Adsız dedi ki...

Bence de cok ama cok lezzetli bir pasta. Yalniz cig yumurta sevmeyenler bütün malzemeleri bir tencereye koyup karistirip kisaca kaynatabilir. Böylelikle cig yumurta derdinden kurtulus olursunuz. Ben simdiye kadar hep bir tane yumurta kullandim. Ama yumurtasiz olan bu güzel tarifi de denicem tabiiki. Cok tesekkürler tarif icin. Almanyadan slmlar FuTa

Adsız dedi ki...

merhaba ben bu pastayı yaparken içerisine portakal veya limon kabuğ rendelıyorum.çok güzel oluyor.

Adsız dedi ki...

ilk kez evde yaptık ama gerçekten süper bir pasta ellerine sağlık.hanifiden öğrendim geçmiş olsun. seni seviyorum zeynepp

ZeYNeP dedi ki...

merhaba
hepinize afiyet olsun cok tesekkur ederim yorumlariniz icin.

Zeynep

Adsız dedi ki...

çok güzel bişey ama daha çok olabilir burdan sevgili kankim ayline sevgilerimi iletiyorum duy sesimi:::....

Adsız dedi ki...

Avustralya'dan merhabalar..
Bu tarifeniz beni cocukluk gunlerimi hatirlatti..hani annelerimiz gun gezmesine giderdi ya..biz cocuklarda uslu uslu otururduk annelerimizin yaninda ve pasta yerdik..
Bu hafta bende bu tarifenizi kullanip benim cocuklar icin yapacagim (onlar daha hic mozaik pastasi yemedi...cik..cik...zavalli cocuklarim)

:-)

Adile

Adsız dedi ki...

evet yaptık ama cok tatlı oldu ayrıca 1 gün beklettik hala donmadı

Adsız dedi ki...

çok süper bende yaptım

Adsız dedi ki...

acaba 400gr kaç paket yapar:))))