Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

klasik bir tarif



Yine "Depo" dan bir tarif, 2005 te yaptığımda çekmişim bu fotoğrafları.

Hepimizin bildiği lezzetli bir yemek.

Bu yemeği iki şekilde pişirebiliriz, kızartarak, ya da çiğden.
Çiğden yapmak mutlaka daha sağlıklıdır, ancak ben evde kızartarak yapıyorum, böylesini daha lezzetli buluyorum.

Ama Cafe nin fırını sanayi tipi olduğu için Cafe de yaparken tüm köfteleri tepside fırında pişiriyorum. Nasıl güzel kızarıyorlar bilseniz, üstelik tepsiye falan yapışmıyor. Ama evdeki fırınımda ben yaptığımda aynı lezzet olmuyor ne yazık ki, beklide fırından fırına değişiyordur bilemiyorum…( ev tipi fırınlar için )


Ayrıca size pratik bir yol,
Köfteleri hazırlayıp pişirin, özel poşetlerle ya da özel kaplar ile dondurucuya koyun.
İşten evinize gelip, acil beklenmeyen misafirlerinize, veya sadece kendiniz için köfteleri dondurucudan çıkarıp 15 dk.da Bir fırın yemeği yapabilirsiniz pekala…


Hepinize iyi haftalar diliyorum….


Fırında Köfteli Patates

malzemeler
• Yarım kilo kıyma
• 1 orta boy soğan
• 1 yumurta
• 2 dilim ekmek içi
• 1 er cay kaşığı, Tuz, karabiber, nane, kimyon
• 4-5 adet patates
• 3-4 adet sivri yeşil biber
• 3-4 adet domates

salça sos için
• 3 yemek kaşığı dolusu salça
• 1 yemek kaşığı un, 1 çay kaşığı karabiber
• Sıvı yağ

yapılışı
1. Soğanı rendeleyelim ve su saldıysa suyunu süzelim

2. Ekmek içlerini azıcık sütle ıslatıp sıkalım
3. Köfte malzemelerimizi yoğuralım.
4. Köfteleri istediğiniz şekle getirin ve yağda kızartın
5. Patatesleri ise soyduktan sonra elma dili olarak keselim ve kızartalım
6. Daha sonra tepsiye 2 patates 2 köfte seklinde dizelim.

7. Salça sos için sıvı yağda unu kavurun, üzerine salçayı ekleyin ve bir iki kez daha çevirdikten sonra suyu ekleyip sosunuzu hazırlayın. Bu aşamada arzu ederseniz tuz ve karabiber ekleyin sosunuz daha lezzetli olsun.Hazırladığınız sosu tepsiye malzemelerin üstüne dökün.
8. 200 derece fırında pişirin.
7. Süslemek isterseniz, yuvarlak kesilmiş domates ve 2 ye bölünmüş biberleri malzemelerin üstlerine serebilirsiniz.


Afiyet Olsun

Figen

1 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

O kadar lezizdir bu bayılırım canım çekti resim gii valla :)