Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Kabak Muamma





Son dönemlerde Cafe en çok sevilen Salata çeşitlerimden biri efendim..

Ben bu meze/ salata/ z.yağlı yı epeydir yapardım,
Cafe de de yaptım zeytinyağlı bölümüne çeşit olarak, o gün bugün çok sevilir oldu ve isminden ötürüde espri konusu oldu, sipariş verirken “ bizim için tam muamma olan kabak tan” diyorlar sevgili çalışanlar:)

Esasında bu salata nın üzerinde sarımsaklı yoğurt olmalıydı, ama Cafe de sarımsaklı çeşit yapamıyorum, ve çoğu mezeyi, salatayı sarımsak kullanamadan servise sunuyorum, ama yinede seviliyor. Eh gündüz vakti sarımsak kokmak hiç hoş değil elbette...

Resim Cafe de alelacele servise 5 dk. kala çekildiği için sade olarak huzurlarınızda, üzerine yoğurt vs. dökerek süsleyemedim.

Muhtemelen yeni yayınlayacağım tariflerimin çoğunu Cafe de yapıp resimleyeceğim. Bu sebeple dekor ve tabak vs. hep aynı olacak:)
Umarım aynı tarz resimleri görmekten sıkılmazsınız, zaten istediğim gibi resim çekemezken !...

Tarif oldukça lezzetli, özellikle soğuk yemenizi tavsiye ediyorum, hele ki üzerine sarımsaklı yoğurtta döküp yiyebiliyorsanız muhteşem !..

Deneyin derim...



Malzemeler
4-5 kabak
7-8 dal taze soğan
2 çay bardağı kadar pirinç
2 sarımsak
Bir tutam şeker, tuz
Dereotu


Yapılışı
1. Kabakları kazıyın, rendeleyin
2. Taze soğanları kıyın ve zeytinyağında soteleyin
3. Soğanlar sotelendikten sonra kabakları ekleyin
4. 3-5 dk. birlikte soteleyin
5. Tuzunu, şekerini ekleyin
6. Kabakların üzerini aşacak kadar su ekleyin
7. Pirincini ekleyin ve pişmeye bırakın
8. Kabaklar pişip, pirinçler suyunu çekene kadar ağır ateşte pişirmeye devam edin
9. En son üzerine bol dereotu ve maydanoz ekleyip kapağını kapatıp tencereyi ateşten alın.
10. Soğuduktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt döküp servis yapın

Afiyet olsun,
Figen Karavaş

9 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

Figencim,

Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor valla. Kabağı çok severim ve bu şekilde hemen bu akşam yapacağım. Akşam olsada yesem:)))

Öptüm

Sibel dedi ki...

Figenciğim! Cafe'de yaptıklarının tariflerini paylaşman ne kadar güzel, herkes yapmaz yani bunu! Öpüyorum seni, işinin arasında vakit ayırıp paylaştığın için çok sağol. İşlerin kolay gelsin canım:)

Nezaket dedi ki...

Figen ellerine saglik, kabak yemeklerini bende cok severim. Malzemelere yazdigin sarimsak soganla birlikte kavrulucak mi, yoksa yogurt icin mi? sevgiler

ZeYNeP dedi ki...

Nüket cim canım,
Yaptıysan sonucunu bekliyorum :)

Sibel cim,
Cafe deki tarifleri paylaşmam konusunda bir çok kişi soyledi bunu bana. Ama sonucta insanların vakti varsa ve evde yemek yapıyorsa evlerine cesit girsin, varsın tarifi öğrensinler diye düşünüyorum, bilgiler , güzellikler paylaştıkca deger kazanıyor .
Çok sağol canımm:)

Nezaket iyi hatırlatmıssın sağolasın, gece yazarken aceleyle atlamısım, evet sarımsaklar da içine konup birlikte kavruluyor, ama yoğurt için de atrıca sarımsak gerekli:)
Anımsatman için tekrar teşekkür ederim,

Sevgilerimle,
Figen

Adsız dedi ki...

Canım,

Tam tahmin ettiğim gibi nefis oldu.Özellikle eşim bayıldı . Bundan sonra bunu yap diye de sipariş verdi:)))
Sağol canım, seni çok öpüyorum.

Tijen dedi ki...

figen'cigim çok merak ediyorum senin su kafeyi. insallah yazin artik..
ege'ye gelis zamanim yaklasti.
tijen

ZeYNeP dedi ki...

Tijen ciğim, aslında cok özel bir yer değil ama aydınlık ve ferah:) Beklerim, ama bu kez görüşecegiz insallah, zira artık işlerim ilk actıgım aya göre epeyce oturdu , 10 dk. ara verebiliyorum bazen kendime :)

Sevgilerimle,
Figen

Adsız dedi ki...

What a great site
» » »

Adsız dedi ki...

merhaba
izmir de cafe niz var sanırım.bende izmir de yaşıyorum...ve lezzetli yemeklerinizden tatmak isterim...
adresiniz neresi acaba?