Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Payeya ( Paella)


payeya ( paella )
Portekiz mutfaginda payeya, meksika mutfaginda paella diye geciyor, bu sebeple her ikisinide kullandim isim olarak.

Malzemeler
1 adet tavuk gogsu
100 gr karides
1 adet sogan
1 adet yesil biber
2 corba kasigi z.yag
2-3 dis sarimsak (dovulmus)
2.5 su bardak tavuk suyu
3 tane domates (kucuk kucuk dogranmis olmali)
tuz-karabiber-aci biber (isteginize bagli)
safran( ben pilavda seviyorum safrani)

Nasil mi Yaptim ?

Zeytinyagina sogani, biberi kucuk dograyarak atese koyun tavanizi, sonra gogus etlerini kucuk dograyin, ilave edin,tavuklar dahil hepsi rengi pembelesinceye kadar sote etmeye devam edin. Sarimsak ve yikanmis pirincinizi de ilave edelim simdi, iyice karistirin,icine karidesleri de koyup tavuk suyunuzu ilave edin, bu karisim kaynamaya baslayinca da domatesleri ilave etmeniz gerekiyor . Safran, tuz, karabiber ve acı kırmızı biberi de ilave ettikten sonra, kapagi kapatip 30 dakika suyunu cekene kadar pisirin.
Afiyet olsun.
Zeynep
Posted by Hello

3 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

Zeynep'cigim, bizim okulun kantininde bol bol deniz mahsullü paella yaparlardi. Icine kocaman kabuklu midyeler, karidesler,kalamarlar filan koyarlardi. Tadi bayagi güzel olurdu.
Simdi senin tarifi okuyunca rahatlikla evde yapilabilecekmis gibi geldi bana.

Ufak bir rica, eger Jambalaya'yi yeniden yaparsan resmini koyar misin buraya? Tarifi okudugumda cok ilginc gelmisti. Google'dan biraz baktim ama oradaki resimlerden pek bir sey anlayamadim.

Sevgiler

ZeYNeP dedi ki...

elbette minecigim, benimde aklimda, cok arkadastan geldi ayni dilek, bugun yarin yapacagim, yerlestirecegim sayfamiza, tesekkur ederim,
zeynep

Hanife dedi ki...

Ellerine saglik Zeynep'cigim..
Paella'yi disarda gordum ama yemedim hic. Yani tavuk ve karides birarada, cesaret edemedim. Ama sen yaptiysa ve seviyorsaniz denenmelidir diyorum..
Yiyenlere afiyet olsun..