Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Lazanya



Gecen hafta misafirlerim vardı ve lazanya yaptım. Biliyorsunuz benim henüz dij. Kam. Yok. Bir dilimle yetinmedik 2. dilimleri aldık ve yerken arkadaşımın yanında makinesi olduğunu anımsadım ve son kalan dilimin resmini çekebildim. Biraz köşe bir dilim oldu ama mazur görün. Aslında şöyle ortasından bir dilim olacaktı ki dolu doluJ
Fakat çok lezzetliydi...



KIYMALI HAVUÇLU LAZANYA

Malzemeler
12 adet Lazanya
250 gr. Kıyma
2 adet rendelenmiş havuç
4 Yemek kasıgı sıvı yağ
2 adet orta boy soğan
3 adet domates ( rendelenmiş ) yoksa salca da olur 1 YK.
Yarım su bardağı et su yada 1 kup dana bulyon
300 gr. Kadar rendelenmiş eski kasar veya cheddar peynir
Tuz, seker, karabiber

Besamel Sos için
3 YK tepeleme un
Yaklasık yarım su bardağı sıvı yağ
1,5 lt. kadar süt


Kıymalı Sos un hazırlanışı
Havuç ve soğanı birlikte sıvı yağda soteliyoruz.
Kıymayı ilave edip birlikte kavuruyoruz.
Yarım bardak et suyunu , tuz, karabiber 1 tk. Şeker ilave edip suyunu çekinceye kadar arada karıştırarak pişiriyoruz.
Et suyunuz hazırda yoksa yarım su bardağı sıcak suda bulyonu eritin işleme devam edin.

Lazanya’ nın hazırlanışı
Genişce bir tencerede kaynar tuzlu su içerisinde Lazanyaları haslayın. Ben Lazanyaları 6 adet atıp haslıyorum sonra diğer 6 adedi haşlıyorum ki yapışma ve yırtılma olmasın
Yaklasık 14 dk. haşlıyorum
Pişen Lazanyaları tek tek alıp Kare Buyuk Borcam tepsiye 3 adet yanyana seklinde diziyorum. Uzerine kıymalı sos sonra beşamel sos ve peynir serpin.
Diğer Lazanyalar içinde aynı işlem sırasını takip edin. 3 kat olacak.
En üste sadece Beşamel Sos yayın ve peynir serpin.
200 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar yaklaşık 25-30 dk. pişirin.

Benim Notlarım
Beşamel sos için sıvı yag miktarı her zaman undan fazla olsun .
Bu sayede topaklanma olmaz. Sayet oldu blendırdan gecirin sosu.
Ve ben Lazanyanın üzerine sarımsaklı yoğurt döküp yemeği çok seviyorum. Mantı gibi oluyor. Ama eşim diyorki “mantı gibi yemek istesem direk mantı yerim” J
Afiyet Olsun,
Figen

5 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

Figen'cigim, lazanya harika olmus, ellerine saglik. Kiymali ice havucla birlikte birazcik kereviz de rendeleyince tadi cok güzel oluyor.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Figen ve Zeynep hanım merhaba, sitenizle şimdi tanıştım çok güzel hazırlamışsınız, tebrik ederim. Lazanyayı ben de çok severim ancak kendim hiç denememiştim güvenilir bir tarif arıyordum en kısa zamanda deneyip size de sonucunu yazacağım.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Yukarıya yazan benim yani Songül

Hoşçakalın.

ZeYNeP dedi ki...

Sevgili Mine ve Songul tesekkürler :) Evet Mine cim kereviz de cok iyi fikir !.Denerim sonrakine bulursam kereviz:)
Sevgili Songul, emin ol ölçüler tam canım. Ve bu ölçülerle kara buyuk borcam ideal oluyor. Biz 5 kişiydik ama 1 dilim kaldı geriye:)
Denersen yorumunu beklerim.
sevgilerimle
Figen

Adsız dedi ki...

merhaba lazanya tarifinize baktim cok guzel gorunuyor birazdan deniyecem umarim guzel olur