Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Su Böreği


Merhaba
Tarif için önce Eskişehir Tepebaşı Mutfak Atölyesinde kursiyer arkadaşım Neşe Furtin' e
teşekkür ediyorum.
Kendisi tam anlamı ile bir hamur ustası. Yıllardır zorlanarak yaptığım bu
böreği sayesinde daha kolay yaptım.

Malzemeler.
15 yumurta
1 cay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su
aldığı kadar un. Hamur için gerekli olan malzemeler bunlar. Ben yarım ölçü olarak yaptım.

Ayrıca haşlanan yufkaları yağlamak için 250 gr. tereyag ( margarin) gerekiyor.
Açmak için nişasta kullanılıyor.
İç olarak ben lor peynir kullandım.
Yapılışı:

Hamur için gerekli malzemeler yoğurulup en az 3-4 saat buzdolabında dinlendirilir.
Ben bir gece beklettim.

Hamurdan 16 beze yaptım.
 
 Bezeleri daha sonra nişasta ile tabak büyüklüğünde açtım
Alt 7 üst 7 olacak şekilde ayırdım. Geri kalan 2 bezeyi ayrı açarak bir tanesini haşlamadan tepsinin altına yerleştirdim. Diğerini en üste koymak için ayırdım.

Tabak büyüklüğünde açtığım hamurlardan 7 sini üst üste koyup kalın merdane ile büyüttüm iyice.
Açılan hamurların nişastalarını temizleyip ( fırça yardımı) ile kaynayan suda haşladım.
Haşlanan yufkaları hemen soğuk suya attım. Suyunu süzdürüp eritmiş olduğum tereyağ ile yağlayıp tepsiye koydum. İç malzemesi olarak lor kullandım. 7 kat yufka alta 7 kat yufka üzerine olacak şekilde işlemi tamamladım.
Sonra ocak üstünde kısık ateşte döndüre döndüre pişirdim.
Afiyet olsun.
not: Size tavsiyem tek başına yapmayın.
Zeynep Töre - Eskişehir

0 kişi ne demiş, ne sormuş:):