Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

İrmikli Pankek ( İrmikli Pancake )


TuzBiber Dergisi için geçen yıl yaptığım tariflerden biriydi İrmikli Pancake ya da Pankek:)

Bu tarifin tadı bana daha çok bazlamayı anımsattı.

Yerken resmen sıcak sıcak bazlama yemişim hissi verdi. 

Zira sıcakken dayanamadım ve bolca tereyağlı yedim:)

Bu ölçülerle epeyce çıkıyor.

Siz 2-3 kişilik çekirdek aileniz için yapacaksanız ve de çok tüketen bir aile değilseniz lütfen yarı ölçü yapın.

İsraf etmeyelim...


Fotoğraflar yine ne yazık ki geçen yıl cep telefonum ile çekilmişti bu sebeple ancak bu kadar olabildi.

Ama sonuç lezzet olarak gerçekten tarifi denemeye değer.



Malzemeler;

  • 4 tatlı kaşığı kurumaya
  • 1/2 tatlı kaşığı şeker
  • 250 gr irmik
  • 250 gr elenmiş sade un
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yumurta ( çırpılmış )
  • 125 ml süt ( ılık )
  • 500 ml su ( ılık )
Yapılışı;

  1. Bir kapta maya, şeker ve 125 ml ılık suyu karıştıralım ve 10-15 dk maya kabarana kadar bekletelim.
  2. Ayrı bir yerde elenmiş unu, irmiği ve tuzu karıştıralım.
  3. Yumurtaları çırpalım ve unlu karışıma ekleyelim.
  4. Ilık sütü ve kalan ılık suyu da unlu karışıma ekleyelim.
  5. En son mayalanmış karışımı ekleyelim.
  6. 7 dk kadar harcı çırpalım. Hamur kıvamı kalın, pürüzsüz bir krema gibi olmalı. Mutfak havlusu ile karışımın ağzını kapatalım ve bir saat mayalanmaya bırakalım. Bu sürede hamur iki katına çıkacak.
  7. Kızartma tavamızı yüksek ısıda ısıtalım ve sonra ısıyı orta dereceye düşürelim. Minik bir yağ ile tavayı yağlayalım.
  8. Ufak bir kepçe ile hamuru tavanın ortasına 15 cm çapında dökelim ve önlü arkalı rengi hafif kahverengi olana dek pişirelim.
  9. Pişen pancakeleri tek tek kenara alıp ılık bir  yerde biriktirelim.
  10. Pancakeleri tuzsuz tereyağı ve bal ile birlikte servis yapalım…
Afiyet olsun, bal olsun
figen Karavaş

8 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Unknown dedi ki...

Canım süper olmuş ellerine sağlık
resimlediğin içinde teşekkür ederim
öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Figencimmm
yine harikalar yaratmıssın.. kesinlikle deneyeceğim senden aldığım tum tarifler bir harika oluyor eminim bu da öyle olacak.. zaten oğlum pancake e bayılır. senin sayende aile içinde hamarat ilan edildim.. :)

marTı dedi ki...

Çok güzel görünüyor..Ellerinize Sağlık...

Unknown dedi ki...

çok nefis görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler...

Unknown dedi ki...

görüntü herşeyi anlatıyor ellerinize sağlık

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Figenim; mısırunlusunu görmüş, denemiştim ama böylesini ilk kez duyuyorum. İlginçmiş gerçekten. Ellerin dert görmesin hiperaktifim benim..

Egeden Tarifler dedi ki...

Harika bir kahvaltı alternatifi olmuş, ellerine sağlık canım. Bu arada ben de sizleri özledim, bir etkinlik olsa da bahaneyle buluşsak hasret gidersek :)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Figenimmmmmm süpperrr ellerine sağlık nefisss :)))

Sevgiler,
Evren