Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Güncelleme - Beşamel Soslu Tavuk

Hala çok severek ve de sıkça yaptığım bir yemek.
Bana hem pratik hem de lezzetli geliyor.


Tarifi yeniden düzenleyip yazıyorum:)
ölçülerde değişiklik yok, yazım şeklinde düzenleme var ve fotoğraf değişti o kadar
:)

Hepinize sağlıklı, lezzetli bir hafta diliyorum…


Malzemeler
  • 2 adet kemikli tavukgöğsü
  • Yarım kg. hazır garnitürlerden ( havuc, patates, bezelye )
  • 1 su bardağı kadar kaşar peyniri rendesi
  • Defne yaprağı ( varsa )
Beşamel Sos
  • 1,5 lt. Süt
  • 4 çorba kaşığı tepeleme un
  • Muskat rendesi
  • Tuz, karabiber, isteğe bağlı az kimyon
  • Sıvı yağ

Yapılışı
  • Tavukları defne yaprağı ile birlikte haşlayalım ve tiftelim
    2. Garnitürleri güzelce yıkayalım konserve kokusunu alalım ve Kare Borcam tepsisinin zeminine yayalım
    3. Üzerine haşlanmış ve tiftilmiş tavukları serpelim
    4. En üste Beşamel Sosu dökelim ve harca karışmasını sağlayalım
    5. Sosun üzerine kasar rendesi serpelim, kaşarların üstüne ise fındık büyüklüğünde margarin/ tereyağı kesip bir kaç yerine koyalım.
    6. 200 derece fırında üstü kızarıp sos bir miktar çekene kadar pişirelim
Beşamel Sos un yapılışı;
Aslında ben hep göz kararı yapıyorum sosu. Ama bu kez mümkün mertebe ölçmeye gayret ettim. Sıvı yağ kızınca unu ekleyelim ve un sararıp kokusunu verene kadar tel çırpıcı ile çırpalım.
Sonra sütü yavaş yavaş dökelim. Bir yandan da hızla çırpmaya devam edelim, koyulaşacak sosunuz, içine tuz, karabiber, biraz muskat rendesi serpelim ve isterseniz az kimyonu da bu sırada serpebilirsiniz.
Sos kaynayıp pişince ocaktan alalım.

Önerilerim;
  • Beşamel Sos u yaparken sıkıntı yasayan arkadaşlar için minik bir püf nokta 
    Yeni yemek yapan arkadaşlar için özellikle yağ oranını un oranından daha fazla tutun. Böylece unu kavururken ununuz topak olmaz ve üzerine sütü dökerken topaklaşma riskiniz kalmaz. Ya da sosu hazırladıktan sonra blender la son kez işlemden geçirin hiçbir sorun olmaz inanın... Yaptıkça eliniz alışıyor.

  • Bu yemeği ben büyük fırın tepsisine yapıyorum. Kare dilimlere kesip kilitli poşetlere koyup dondurucuya koyuyorum. Ani misafirde veya yemek olmadığı zamanlarda elimin altında hazır yemek oluyor. Deneyin derim.
Afiyet Olsun
Figen Karava
ş

6 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Bir Dilim Düş dedi ki...

Figenim bugğn facebook'ta bu fotoğrafları ilk gördüğümde dedim ki Figen nefis bir börek yapmış ama bir de baktım ki başamel soslu tavukmuş görüntü şahane eee içinde beşamel de var daha ne olsun? Ellerine sağlık canım

Sevgiler,
Evren

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Figencim; benim de taslaklarımda duruyor bu tarifim, tekrar yaptığımda düzgün fotoğrafının çekilmesini bekliyor garibim:)) Ellerine sağlık canım kardeşim, toparlamışsındır umarım bu arada..

FİGEN KARAVAS dedi ki...

Evren cim canımmm,insallah börekte yaparım bir gün:) Öperim canımmm,

Lezzetli Somunum:) o zaman senden de bekliyorum güncelleme:)
Yavru fena sayılmam tam düzelmedim ama efor testine gidecegim insallah haftaya bakalım.

Operim siziiiiiiii

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

bende ilk görüşte börek sandım nefis bir tarif teşekkürler.

bırtutamkekik dedi ki...

merhabalar:)
sayfanızı tesadüfen keşfettim...
çok güzel paylaşımlarınız...
ayrıca tariflerinizin yapım aşamalarını resimlemeniz çok hoşuma gitti...
seve sevetakibe aldım sayfanızı hemen...
bende sizi bekliyorum sayfama ...
gönül dolusu sevgilerimle...
:)

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

ellerinize ve emeğinize sağlık bu güzel tarifleri bizlerle paylaştığın için çok teşekkürler,harika bir tarif bende yapacağım helede çalışan biri olarak dondurucuya koyma fikri süper:)