Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Size yine çok pratik bir tarif vereceğim.
Ama inanın lezzeti harika!


Meyaneli Pırasa yemeği

Baba tarafım Yugoslav göçmeniydi.
Rahmetli babaannem bu yemeği çok güzel yapardı. 
Çocukluğumdan anımsarım bu tarifi. Buna rağmen bu yemeği bugüne kadar hiç yapmadım.


Pırasa

Bizde pırasa çok rağbet görmez. Geçen gün 1 kg pırasa aldım börek yaparım belki dedim ama yapamadım. Kolayından kavurdum. Lakin lezzet eksikti istediğim tat yoktu.
Derken bugün aklıma geldi, hemen minik bir ilave ile lezzeti yakaladım:)

Efendim;
1 kg. Pırasa zeytinyağı ile kavrulur. Tuz ve karabiber serpilir.
Diğer tarafta yarım su bardağı suyun içine 1 çorba kaşığı tepeleme un ilave edilir
Unu suda iyice eritin ve bir süzgüden geçirin ki topak topak olmasın
Ve bu unlu su karışımını ( ben meyane diyorum ) kavrulup pişmiş pırasaya dökün ve sürekli karıştırarak pişirin.
Ve sonra afiyetle yiyin.

Mutlaka deneyin, pişman olmazsınız:)

Herkese iyi bir hafta sonu diliyorum…
Figen Karavaş

9 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Unknown dedi ki...

Figencim pırasaya bayılırım.Çok leziz
göründü gözüme:))Ellerine sağlık sevgiler.

egeli dedi ki...

eh benim kocamda arnavut olduğundan pırasayı pek bi severiz! eline sağlık canım, en kısa zamanda bende yapıcam.

Mehtap Aydın dedi ki...

bugün pazardan pırasa aldım çok güzel gözüküyor, yarın ilk iş deniycem :)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine emegine saglik .. pirasayi cok severim.. nefiss görünüyor..sicacik sevgilerimle..

anneanneninemekleri dedi ki...

Değişik bir tarif denemek gerek,ellerine sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

Pırasa sever biri olarak haz duyacağım bir tarif olmuş, yapılır ve yenir afiyetle:)
selin Mamacı

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Figenim benzer bi yaklaşım daha: İncecik kavurduğun pırasayı (biz kıymayla kavurduk) borcama yay, 1 bardak süte 1 veya 2 yumurta kır, bu karışımı dök pırasaya, ver fırına üstü kızarana kadar. Lahmacun içi gibi nefis oluyo..Ellerine sağlık canım..

narcicegirengi dedi ki...

Cok degisik bir tarif olmus:) Pirasa cok guzel aromasi olan bir sebze ve kavurma cok yakisiyor. Ellerine saglik.Sevgi ve muhabbetle...

mandalincikmazi dedi ki...

Ben de baba tarafından yugoslav göçmeniyim ama bu yemeği duymamıştım :)) sanırım bizim göçmenler artık bu yemeği yapmıyor
ben yapayımda süpriz olsun :))
Ellerine sağlık canım.
Afiyetler olsun...........