Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Aside - Pekmezli Tatli

Posted by Picasa


Merhaba

Yemekbiz gurup dostlari biliyor seker hastasi oldugumu. Sekerli tatlardan uzak durmam gerektigini biliyorum. Ama bazen delicesine tatli arayisina giriyorum.
Boyle bir duruma dustugumde yaptigim bir tatli var.
Hepimizin evinde her zaman bulunan pekmezle yapilan bir tatli bu.(pekmezde sakincali benim icin biliyorum ama ne yapayim, benimkide can! )
Anne tarafim Ege'li. Ev yapimi uzum pekmezi hep olurdu rahmetli anneannemin,onun yaptigi bir tatli idi.
Aside icin gereken malzemeler;

1 su bardagi pekmez
1 su bardagi su
4 yemek kasik un
1 yemek kasik tereyag

hepsi bu kadar.

Tereyaginda unu kavurun, sonra yavas yavas pekmezi ilave edin.
Hizla karistirmaya devam edin, topaklanma olmasin.
Un ile pekmez karisimina suyu ekleyerek karistirmaya devam edin.
Yogunlasinca kaselere bosaltin.
Sogutmadan ilik ilik yiyin.
Ben yaninda birkac tane kepekli buskivi ile tercih ediyorum.
Uzum pekmezi kullanmayi tercih ediyorum. Dut pekmezi biraz daha acimsi geliyor bana.

Pekmezin faydalarini bilmeyen yoktur sanirim. Yinede hatirlatmak isterim.

Pekmez, yüksek seker içeriği nedeniyle iyi bir enerji kaynağı. Pekmez özellikle günlük kalsiyum, demir ve magnezyum büyük bir kısmını karşılamaktadır. Mineral miktarının fazla ve emilim oranlarının yüksek olması nedeniyle hamile ve emziklilerin, veremli hastaların, iyileşme dönemindeki kişilerin beslenmesinde yer alması önerilmektedir.

Pekmezin çok iyi kaynak olduğu besin öğelerinden biri de krom. Dokularin krom içeriği hamilelikte, yaşla büyük ölçüde azalmaktadır. Krom, glikoz toleransa faktörünün yapısında bulunur ve insulin kullanımı ile glikoz metabolizmasını etkiler. Rafinasyon işlemi sonucunda gıdalardaki krom miktarının büyük ölçüde azaldığı göz önüne alınırsa pekmezdeki kromun önemi daha da belirginleşmektedir.

Agiz tadiniz eksik olmasin, afiyet olsun.

Zeynep T.



3 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Zeynep Hanım elinize sağlık çok değişik çokta besleyici. Bu arada düzenlemeyi düşündüğünüz İzmirli blogcuların buluşması ile ilgili bir gelişme var mı.Sevgiler.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Zeynepciğim ellerine sağlık çok değişik bir tatlı ve neler yaşadığını anlayabiliyorum annem de diabet ve onun da bazen inanılmaz krizlere girdiği oluyor.

Sevgiler,
Evren

mine dedi ki...

teyzem ve sevdiğim bir komşum şeker hastası olduğu için onlara değişik tarif sıkıntısı çekebiliyorum, dolayısıyla yemekbiz e rastlamak hoş ve güzel bir tesadüf oldu
sevgiler