Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Mikrodalga - Brokoli Haşlama

Mikrodalga Fırında Pişenler


Goruntu(2949)

Mikrodalga Fırınlar hayatımıza girdi, ardından sorular geldi kullanmalı mıyız, kullanmamalı mıyız?


Ben kullanıyorum.10 senedir her gün kullanıyorum. Önce yemek ısıtmada kullandım.

Daha sonra seneler evvel yemekbiz mail grubumuzda mikrodalga fırında neler yapabiliriz diye yazışmıştık arkadaşlarımızla.


O dönem sevgili Güzide bize kek pişirebileceğimizi yazmıştı ve ben de hemen Browni Pişirmiştim o gün bugün Mikrodalgada Browni yaparım çokta güzel olur.

Sonra birçok blogda görmeye başladık browniyi.

Lakin ben Browni oluyorsa başka şeylerde denemem gerekli diyerek daha pratik tariflere yönelmeye başladım.


Lakin bunları blogda yazmak her nedense aklıma gelmiyor.

Aklıma geleli beri de vakit bulup yazamıyorum:)))

Elimde olan resimlerle yaptıklarımdan bir örnek vereyim.

Devamı daha sonra:)

Brokoliyi çok severim ve sık sık salatasını yaparım.

Eskiden 1 kg alırdım. Artık yarım kilo alıp tek seferde Mikro Dalga Kaplarımda haşlıyorum.8 dk gibi bir sürede Brokoli Salatam hazır oluyor.


Mikrodalga Fırınlar için özel pişirme kapları var. Kapaklı oluyor.

Ben Tupperware in Mikro Kaplarını kullanıyorum farklı litrelerde 3-4 kabım var.Özel kaplarınız yoksa Cam kapaklı bir Borcam da kullanabilirsiniz.Pişirme süreleri biraz faklılık gösterebilir sadece.


Brokolileri kesip temizleyelim ve güzelce yıkayalım.

Mikrodalga kabımıza alalım ve kabın yarısına kadar su ilave edip kapağı kapatalım.


Borcam için suyu biraz daha fazla tutmak gerekir.


Ben bu kaplarla 1000 watta tam 8 dk da haşlamış oluyorum Brokolilerimi.


Goruntu(2919)
Goruntu(2921)
Goruntu(2942)


Mikrodalgada Browni ve diğer yaptıklarımı bir başka yazıda tekrar güncellemek üzere hepiniz hoşça kalın, sağlıkla, lezzetle kalın:)


Figen Karavaş


1 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

merhaba,

ben hollanda da yasayan tupperware temsilcisiyim. kullandigim kaplar sadece yemek isitmak icin yapilmistir. yani en fazla 400- 500 watta kullanabilirsiniz. aksi takdirde icinde ve uzerine beyaz noktalar olusur, kabarir ve bir sure sonra kapagi yerine oturmaz.
mikrodalgada yemek pisirmek icin mikro+ kaplari var 1,5 ve 2,2 litrelik. bunlar yemek pisirmeye, isitmaya ve buzlukta kullanmaya ideal. en fazla 800-900 watt arasi kullanabilirsiniz. yani sizin kullandiginiz 1000 watt bile degil. turkiyede varmidir bilmiyorum, ama mikro+ kaplarini alirken kucuk yemek defteri de veriliyor. icinde isinize yarayacak bircok tarif var.

sevgiler,

hatice
findikkiran@live.nl