Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Elmalı,Kaymaklı Ayva Tatlısı - güncelleme

DİSCN4281


Mevsimi geldi:) Bu tarifi ilk kez 2005 yılında vermişim.
Son 1 senedir bu tarifi elma rendesi ile yapıyorum.
Elma rendesi hos bir lezzet katıyor ve bir miktar fırınlıyorum. Fırınlanması ile de ayva kendini biraz daha topluyor. Ben tarifi güncellemek adına şu anda yaptığım şekli ile tekrar yazıyorum.

NE OLMASI GEREK,
  • 4 adet ayva ( 8 porsiyon çıkacak )
  • 8 çay bardağı tozşeker ( her yarım ayva için 1 çay bardağı )
  • 1 avuç karanfil
  • 1 adet çucuk tarçın ( parçalara bölünmüş )
  • Ayva başına 1 orta boy elma
  • Ayrıca 1 adet ayva ( iç malzeme için )
BUNLARLA NE YAPIYORUZ,
  1. Önce iç malzememiz için elmaları ve ayvayı soyup rendeleyelim
  2. 8 çay bardağı şekerin yarısına yakın kısmını elma rendesine ekleyip elma ve ayva rendesini tavada şeker ile pişirelim
  3. Ayvaların kabuklarını soyalım, ikiye bölüp orta kısmını temizleyelim ve tepsiye dizelim
  4. Ayvaların göbeklerine elmalı harçtan koyalım
  5. Elmaların üzerine kalan şekeri paylaştıralım, ayva başına ortalama 1-1,5 çorba kaşığı şeker kalıyor
  6. Tepsiye ayvaların yarısına gelecek kadar su ilave edelim
  7. Karanfil ve parçalara böldüğümüz çubuk tarçını tepsiye serpelim
  8. Suyun kaynamasını bekleyelim ve sonrasında mum ışığı gibi çok kısık ateşte yaklaşık 3 saat pişirelim
  9. Bu sürenin sonunda ayvaların renk aldığını göreceksiniz
  10. Pişme işleminden sonra 200 derece fırında yaklasık 15 dk tutalım, tatlımızı kontrol ederek bir miktar ayvalar hafif rengi donup kıvam alınca çıkaralım
  11. Tepside soğutup daha sonra servis tabağına alalım
  12. Kaymakla servis yapalım
Ben resimdeki ayvada uzun süre bekleyecek vaktim olmadığı için kürdan ucu ile kırmızı gıda boyası kullandım.Ve fırınlayamadım.

Afiyet olsun,

Figen Karavaş



10 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Unknown dedi ki...

Muhteşem bir görüntü ellerinize sağ
lık.Mutlu hafta sonları sevgiler...

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Derya,
Çok teşekkür ederim:)
Sana da mutlu haftasonları olsun,
sevgilerimle,

Figen Karavaş

Mine dedi ki...

Görüntü harikaaaaa, eminim tadıda öyledir çok güzel olmu.Elinize sağlık Figen hanım.

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Mine hanım sağolun,
Tadına bakan arkadaşlarım beğendiler:)
Teşekkür ederim,

Figen Karavaş

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım figenciğim,
nasıl hayır derim ki ??
harika-sın ..

Nafiye Göktepe dedi ki...

Enfes gorunuyor. Bugun ben de yapmistim Ayva tatlisi. Benim karanfilim de yoktu tarcinim da. Belki de o yuzden rengi daha acik oldu. Ellerinize saglik Figen hanim, sunum da cok basarili..

canikom dedi ki...

sözün bittiği yer............harika ötesi.
fırına koymaz isek tadında ve görüntüsünde farklılık olur mu acaba................

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

canikom; merhaba, Fırına koymazsanız tadında bir değişiklik olmaz, daha yumusak olur gotuntude de pek fark olmaz.Fırına koyunca ayvalar biraz daha kendini topluyor yayılma olmuyor.
Sevgilerimle,
Figen Karavaş

canikom dedi ki...

bu leziz tarif için çok tşk ederim.beğenerek yedik.denemeyenlere tavsiye ederim.sevgiler...................

canikom dedi ki...

harkulade bir tatlı oldu çooooooooook tşk ederim..............