Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Yeni Yıl Pastam ...

Yılbaşı için yaptığım daha doğrusu yapmaya çalıştıgım pastam:)
Yılbaşında bizde toplanacağımız Cuma günü belli olunca bir anda telaş başladı bende.
Bir yandan menü hazırlığı, diğer yandan da pasta yapma fikrim.
Selda ile yılbası oncesinde bir hastanedeki çocuklar için kurabiye yapmıştık ve o gun bana da şeker hamuru yaptık, daha doğrusu Selda yaptı:) Ben de elimde hazır ev yapımı şeker hamuru varken şöyle kaplamalı bir pasta yapayım dedim. Ancak esim asla şeker hamurlu istemedi, ne dediysem de ikna olmadı. O halde kremalı yapacaktım. Nasıl yapayım diye dusunup durdum epeyce, elimde oyle cok fazla secenek yok susleme için.

Pandispanyasını Emel Başdoğan ın tarifi ile yaptım. Daha önce de yapmıstım ve çok memnun kalmıştım bu pandispanyadan. Hafif ıslakımsı bir kek oluyor.
Ama iç ve dış krema konusunda emin değildim.Dusundugum bazı tarifler vardı, fakat ilk deneme olacagı için iyice emin olmalıydım. Sordum , soruşturdum:) sağolsun arkadaşlarım bana cevap verdiler. Ve Hülya benim tereddütte kaldığım krema konusunda beni aydınlattı olur dedi, yap dedi. Yaptım:) İyiki de yapmışım muhteşem bir tat sevgili Zinnur un tarifi. Ben bayıldım, oğlum bayıldı. Pastanın dış kaplaması için oldugu kadar iç krema olarak ta çok kullanışlı hatta ben 2 ölçü yaptım ki kalsın puding olarak tuketelim diye ki bugun nihayet bitti:) Tadında en ufak bir bozulma olmadı, hava almayan kaplarımda muhafaza ettim.

İç krema olarak ta ben hep çikolatalı yapacagım için kakaolu krema dusundum , hatta ganaş yapayım dedim ama Hulya yine beni caydırıp " neden ısrarla çikolatalı dusunuyorsun dedi cok agır olmaz mı " deyince, bilmedigimden dedim ve iç kremasını Hulya'nın daha evvel denediği ve çok memnun kaldığı kremayı denemeye karar verdim.Çok güzel oldu o çikolatanın ağırlıgını aldı gerçekten. Teşekkür ederim Hülya'cıgım...


Pasta 4 katlı oldu. İlk gün pandispanyayı fırına koyarken kelepçeli kalıp elimden kayıp fırının içine düştü ve harcın yarısı fırının sıcak tabanına dokuldu !! Cozur cozur yandı tabii:) Fırının temizliği mi, sormayın:)

Bu yuzden 2. kez pandispanya yaptım ve 4 katlı oldu .Dıs kremasını sıvarken kremanın dolgusundan dolayı çok keyif aldım ve duz sıvamanın yerine böyle dalgalı daha hoş geldi bana ve bu şekilde yaptım.En son ustune yeni yılla ilgili ne yapılabilirim diye dusunurken aklıma evdeki seker hamuru geldi ve en kolayından buyuk ve kucuk yıldılzar kesip kuruttum ve ustunu susledim. Fena olmadı. Aslında ben begendim:) Ne de olsa ilk ciddi pastamdı değil mi?:)



Ne kadar uzun bir yazı oldu değil mi? sanırım bugune kadar ki en uzun on yazı oldu...

Sonuç olarak her biri başkaca yerlerden alınmış derlenmiş bir tarif oldu.
Biz ailecek ve misafilerimiz çok begendi.


Ben kalıp olarak 26 cm kalıp kullandım.
Pastanın içini muzlu yaptım.
Muzları iç kremaya doğradım ve karıştırdım hepsini birden surdum ara katlara. Baskaca iç malzeme kullanmadım.

Pandispanya için malzemeler;

  • 6 yumurta
  • 170 gr toz şeker
  • 110 gr un
  • 1/2 çay bardağı portakal suyu
  • 50 gr kakao

Ara kreması için malzemeler ;

  • 3 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı nişasta2 yemek kaşığı un(Tepeleme değil)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 pk. Vanilya
  • 2 yumurta
  • 1 pk. sıvı krema

Üst Kreması için malzemeler ;

  • 2 yemek kasigi misir nisastasi
  • 5 yemek kasigi seker
  • 2 yemek kasigi kakao
  • 1/8 tatli kasigi tuz
  • 1 bardak sut kremasi
  • 1 1/4 bardak sut
  • 2 buyuk yumurta
  • 1 1/4 bardak damla cikolata
  • 1 tatli kasigi vanilya aromasi

Pandispanyanın yapılışı;

  1. Yumurta sarısı ve beyazlarını ayırıp, yumurta aklarını şekerin yarısı ile kar gibi oluncaya ve bıçakla kesilebilecek kıvama gelinceye kadar çırpıyoruz.
  2. Şekerin geri kalanı ile yumurta sarılarını krema gibi oluncaya kadar çırpıp, portakal suyunu ilave edip kaşıkla veya spatula karıştırıyoruz.
  3. Kakao ve unu elekten geçirip, tüm malzemeleri biraraya getirip yumurta aklarını söndürmeden tahta bir kaşık ile hafifçe karıştırıyoruz.
  4. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pandispanyamızı yaklaşık 25 dk kadar pişiriyoruz.

Ara Kremanın Yapılışı;

Ara krema için süt,şeker,nişasta ve unu iyice çırptım.
  • 2 yumurtayı da ekleyerek tekrar çırptım ki yumurtalar iyice dağılsın.
  • Tüm malzemeyi pişirip,koyulaşınca,ocaktan aldım.
  • İçine vanilyayı ekleyip tekrar karıştırdım.(Bu arada çok iyi karıştırsanız da topaklı kalabilir,sıkıntı etmeyin.)
  • Krema iyice soğuyunca içine 1 pk.krema ekleyerek tekrar mikserle çırptım.Bu aşamada kremamız pütürsüz bir görünüm alıyor.
  • Üst Kremanın yapılışı;

    1. Misir nisastasi, seker, kakao ve tuzu agir tabanli bir tencereye alip karistirin.
    2. Uzerine krema, sut ve yumurtalari ekleyip telle butunlesene kadar cirpin.
    3. Damla cikolatalari da katin. Tencerenizi orta atese koyun.
    4. Telle yavas ve devamli sekilde karistirarak (ve ara sira tencerenin kenarlarini da siyirarak) 7 ila 8 dakika, ya da puding kaynamaga baslayincaya kadar pisirin.
    5. Bu asamada pudingi tencereden bir kaseye dikkatlice bosaltin ve azicik su ve buz kaliplariyla doldurdugunuz daha buyuk bir kasenin icine oturtun.
    6. Bes dakika ya da sogumaya baslayincaya kadar pudingi buz banyosunda karistirin.
    7. Vanilyayi ekleyin. Uzerini strecle kaplayip iyice koyulasip soguyana kadar buzdolabinda dinlendirin.

    sevgilerimle,

    Figen Karavaş

    12 kişi ne demiş, ne sormuş:):

    Adsız dedi ki...

    zehra- eya´s cookies size bir blog bağlantısı gönderdi:

    Figencigim...harika bir pasta ve harika bir nlatim. Cooook tesekkürler. Ellerinize saglik Zehra

    Aynur dedi ki...

    Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

    www.ayyachat.blogspot.com

    Hatice dedi ki...

    Figen'ciğim pastan harika görünüyor, ellerine sağlık... Her iki kremayı da (ara ve üst kremaları), ayrı ayrı pastalarda hem ara kreması hem de dış kreması olarak kullanmıştım ve çok da memnun kalmıştım. Sen ikisini de birleştirmişsin, çok nefis bir pasta olduğuna eminim. Bir tek bloglarda sıklıkla gördüğüm bu pandispanyayı denemedim, belki de içinde kabartma tozu olmayışından kabarmaz, sert bir kek olur endişemden...nasıl oldu pandispanyası, yumuşak mı?pandispanyayı ıslattınmı??
    sevgiler...

    ZeYNeP dedi ki...

    Zehra cım,
    Cok teşekkür ederim:)

    Sevgili Aynur, az sonra baklacagımneler olmus:)

    Hatice ciğim,
    Pandispanya cok guzel oluyor.
    Hem kabarıyor hem de hafif ıslak gibi yumusak oluyor.Ben cok memnun kaldım.
    Ben cookkk azıcık sutle yarım bardak bile değil 4 katı ıslattım yani surdum bile denemez.Onu da 2 gun beklemişti pandispanya o yzuden surdum yoksa gerek bile olmaz. Zevke kalmıs.
    Bence dene bir gun.
    Yumurta beyazlarını guzelce cırparsan sorun olmaz canım..
    Sevgiler,

    Figen Karavaş

    sevimin sayfasi dedi ki...

    pastan süper bayildim
    cok güzel süslemisin
    eminim tadida görüntüsü gibi güzeldir
    ellerine saglik

    Bocuruk dedi ki...

    Figen'ciğim,
    Yaşadığın şanssızlığa rağmen, muhteşem bir pasta. Ellerine sağlık canım:)
    Bu arada kabul eder ve fırsat bulursanız hem seni hem Sevgili Zeynep'i bir oyuna davet ettim. Daha önce davet edilip edilmediğinizi hatırlayamadım. Detaylar için sayfama bakar mısınız?
    Sevgilerimle...

    !!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

    Ellerinize saglik ...
    Sevgilerimle
    Hasret

    gülizar dedi ki...

    gerçekten çok güzel görünüyor.tam benim istediğim gibi bir pasta tarifi mutlaka deneyeceğim.Canım ellerine sağlık.

    Nilay Cinisli dedi ki...

    Figenciğim,
    Ellerine sağlık...Süper bir görüntü..yazını ise zevkle okudum hiçsıkılmadan...Ellerine ve yüreğine sağlık canım
    İyiki ziyaret etmişsin beni..Yoksa haberim olmayacaktı bu güzel özenli siteden...Hemen dostlarıma eklendiniz bile :)
    Sevgilerr

    Adsız dedi ki...

    Merhaba, pastayı içimden hemen parmaklamak geldi. Çok güzel görünüyor. Benide ziyaretederseniz sevinirim. www.guzelevim.blogspot.com

    ebruakin dedi ki...

    Selam,
    Harika olmuş. Ellerine sağlık.
    Hepinize de afiyetler olsun. :)
    Sevgiler...

    Hülya dedi ki...

    Hay Allah ben niye uğramamışım bu yazıya.Çok çok özür dilerim Figen'ciğim.Pastan üzerinden yıl geçse bile çok taze görünüyor.Dalgalı süslemen harika olmuş ve çok güzel fotoğraflamışsın.Ellerin dert görmesin.Öperim.