Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Portakal Sulu Kek



Merhaba

Uzun bir sureden sonra merhaba demekten cok keyif aldim su an sizlere.
Sanirim 4-5 ay oldu, blogda sizlerle birseyleri paylasmadigim.
Iyi ki, sevgili Figen'im var. Ellerine saglik. Mutfak deneyimlerini, becerilerini ve o guzel tariflerini bizlerle paylasti. Boyle bir dostum ve blog ortagim oldugu icin kendimi sansli goruyorum acikcasi.

Is hayatina dondugumden beri 24 saat yetmiyor bana sanki. Birde saglik sorunlari uzerine eklenince hicbir seye yetisemez oldum.
Gectigimiz gunlerde Zipzip hastalandi, hastane gunlerimiz oldu, dun taburcu olduk hastaneden.
Sukur simdi daha iyi.
Yeni yila girerken en cok saglik diledim, ailem, cevrem ve sevdiklerim icin. Sagligimiz yerinde olunca herseyin ustesinden geliyoruz cunku.

Bugun evdeydim ve Zipzip kek deyince babaannemizin tarifini yaptik Zipzipla birlikte.
Portakal sulu kek. Babaannemizin eski tarif defterinden.

Yapimi cok kolay, lezzeti ise harika.

Olcumuz:



  • 4 yumurta

  • 1 cay bardagi siviyag

  • 1 su bardagi portakal suyu

  • 10 yemek kasigi tozseker

  • 11 yemek kasigi un

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 portakal kabugu rendesi

Nasil mi yaptik? (zipzipla hazirladik)



  • Once yumurtalar ile sekeri birlikte mikserde cirptik.

  • Un harici tum malzemeleri ilave ettik sonra.

  • En son un ve kabartma tozunu baska bir kasede karistirip eleyerek kek karisimina dahil ettik.

  • Pasta kalibimizi yagladik, firina koyduk.

  • Firinimizi 170 C ye ayarladik ve 40 dk da pisirdik.

  • Dilerseniz firindan cikinca yeniden portakal suyu dokebilirsiniz kekin uzerine.
Afiyet olsun.
Zeynep T.

13 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

Umarim beklemedigin kadar bereketli ve güzel bir yil gecirirsin.
Sevgiler

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Zeynep,
İkiniz de şanslısınız bence:) Zıpzıp' a çok geçmiş olsun. Hastane günlerinden sonra evde birlikte kek yapmak ikinize de iyi gelmiştir. Ellerinize sağlık:)
Allah sağlık versin hepimize.
Sevgilerimle...

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Yeni Yılda tüm umutlarınızin gerceklesmesi ve saglıklı, mutlu, huzur ve barıs dolu bir Yeni Yıl diliyorum... Mutlu Yıllar!

Adsız dedi ki...

selam..elinize saglık..sevgiler..

Adsız dedi ki...

sevgili zeynep
çok geçmiş olsun.yeni yıl size sağlık,mutluluk,huzur getirsin inşaallah..
ben portakal,mandalina suyunu tatlılara limon suyunuda tuzlu pastalarda karbonat ya da baking powder üzerine mutlaka kullanırım. hem kabartıcıyı hafifletiyor.hem rayihası ile farklı bir tat veriyor.
sevgilerimle.......

Yaren dedi ki...

Yeni yilin kutlu olsun,tüm güzellikler yaninda olsun,ailenle saglikli huzurlu bir yil diliyorum.

Zeynep dedi ki...

Kek deyince aklıma ilk olarak rahmetli annemin portakallı kek tarifi gelir. Çocukken sık sık yerdik, hala da yaparım. Portakal sulu olarak denememiştim. Bir dahaki sefere böyle deneyeyim. Ellerine sağlık adaşım :)

sevimin sayfasi dedi ki...

cok gecmis olsun

yeni yil öncelikle saglik ve mutluluk getirsin
bende yeni yil icin öncelikle saglik diledim
o hastane günlerine bende cok iyi bilirim

kek nefis olmus
zipzipa afiyet olsun
seninde ellerine saglik

HULYA dedi ki...

Kek çok nefis görünüyor.ellerinize sağlık.Mutlu bir yıl diliyorum.Sevgiler
(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

ZeYNeP dedi ki...

Merhaba
Uzun bir sureden sonra paylasimda bulunabilmek, sizlerden olumlu yorumlar almak cok mutlu etti beni.
Yeni yil icin iyi dileklerinize cok tesekkur ederim, bilmukabele insallah.
Eda,Bocuruk,Sonja,hunerlieller,Neslihan, Yaren, Zeynep, Sevim ve Hulya herbirinize ayri ayri tesekkur ederim.
Sevgilerimle,
Zeynep

Sibel dedi ki...

Geçmiş olsun Zeynep abla, yeni bir yazını görmek ne güzel! Figenciğimin yeri ayrı senin yerin ayrı:) Dilerim daha sık yazarsın yeni yılda, sağlıklı günlerde inşallah. Kekin kokusu burnuma geldi bu arada.. Ellerine sağlık.

Sıcak Mutfaklar dedi ki...

Zeynep canım portakalın yakışmadığı bir şey yok herhalde.Çukulatayıda tatlıyıda portakallı çok severim.Hatta yaptığım pilava bile biraz portakal suyu koyarım ben.Ellerine sağlık.Akşam eve gidince mutlaka deneyeceğim..
sevgiler Oylum

Hanife dedi ki...

Zeynep'cigim,
Yeniden burada tarifini gormek ne hos. Sana iki kere mail attim, bilmiyorum, belki eline ulasmadi.. Buradan da merhaba demek istedim.. Islerinde kolayliklar dilerim..
Ayrica senin ve Figen'in yeni yilini kutlarim.
Sevgilerimle..