Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

MİM LENDİM ARTIK :)

Sevgili Tuba beni “mim”lemiş,
Tuba cım cevabım gecikti kusura bakma lütfen, ama ancak vakit bulup yazabiliyorum, şu anda saat 23,45:)

Aslında kendimi anlatmak bana oldukça uzak ama yazmaya çalışacağım.


• İzmir de yasıyorum, burada doğdum burada büyüdüm. Şu anda Karşıyaka da oturuyorum, İzmir’li blog yazarlarla tanışmayı isterim.


• Yaşamımda sürekli bir şeylerin savaşını verdim, henüz yasım çok fazla olmasa bile, yaşanmışlıkların izleri yüreğinizde kalıyor.

• Yaş demişken:) yaşımı merak edenlere henüz 35 imdeyim :) Neşeliyim, ümitliyim, hayata ciddi anlamda pozitif bakıyorum. Hiçbir zaman karamsar olmadım, çözüm ararım, kolay yılmam. Dirençli ve güçlü bir yapım var. Alıngan değilim, ama çokta zorlamalarını istemem:) Dostluğa çok önem veriyorum, benden çok iyi bir dinleyici ve dost olur. Arkadaşlarıma ve dostlarıma karşı limitlerim yüksektir, epeyce bekler yeni şans tanırım, ama olmuyorsa da benim için biter ve bir daha o sayfalar açılmaz, böyle de bir yapım var.

• Dürüst olmalı çevremdekiler, bu konuyu 20 li yaşlardayken o kadar önemsemezdim, ancak yaş ilerledikçe bir şeyler oturmaya başladıkça belli değerler ortaya çıkıyor ve dürüstlük çok daha fazla önem taşıyor. Yapay davranışlara artık tahammül edemiyorum.

• Birçok şeyin rastlantı olmadığına ve bir sebebi olduğuna inanıyorum. “Hiçbir şey tesadüf değildir” mantığım var. Ve hayatımda da bunu çokça gözlemliyorum, bu açıdan baktığınızda olayları daha farklı analiz edebiliyorsunuz. Her yaşadığımızdan sonuç çıkarabiliyorum.

• Eşimle 5 yıllık bir aşk sonunda evlendik. Ne aşktı! 5. yılın sonunda evlenme teklif etti sevgili eşim:) Yoksa belki daha da önce evlenebilirdik:) ( Yok vallahi şaka, her ikimizde evliliği en son düşündük ) Baktık ayrılamıyoruz, evlenelim dedik.

• Evliliğimizin ilk aylarında eşim ciddi sağlık sorunları ile karşılaştı, çok çetin 1 yıl yaşadık, bir takım sonuçları kabullenmemiz özellikle de eşimin kabullenmesi oldukça uzun sürdü, hala bu sağlık sorunları ile savaşımız sürüyor. Yaşam şeklimiz değişti. Umud ediyorum bir gün Tıp bu hastalığına bir çözüm bulacak. Ne yazık ki bu sayede aslında en büyük Zenginliğimizin Sağlığımız olduğunu anladım, anladık… Önce sağlık arkadaşlar.

• Veeeee 2002 yılında canım, bir tanem, hayatımın önemi ( burada eşim ne yazıkki 2. planda :) canımmmm oğlum, oğluşum bize katıldı. Dünyanın en güzel, en büyük duygusu annelik, bir yavru. Dahası, ötesi yok bunun. O benim her şeyim. Allah bütün yavrularımıza sağlık versin bizlerle birlikte bir ömür versin inşallah. Annelik bambaşka bir şey.

• Son olarak ta, çocukluğumdan beri mutfağa olan ilgim, iş yaşamımda da devam etti, evliliğimle birlikte daha da perçinleşti, sanırım kendinize ait mutfağınız ve damak zevkinize uygun yemekler yapma şansınız olunca içinizdekileri keşfediyorsunuz, bende de böyle oldu. Evlenince mutfaktan hiç çıkmaz oldum ki oldukça yoğun ve geç saatlere kadar çalışan bir kişiydim. Oğluşum için 1,5 yıl iş hayatıma ara verince, önce blog açıldı, sonrasında 2006 Mart ayında çok ani gelişen bir Cafe işletmesi oluştu, benim için büyük bir macera idi ama oldu. Halen devam ediyorum. Özel bir Bankanın Bölge Müdürlüğü nün Cafe sini işletiyorum. Her gun 3 çeşit ana yemek, 6 çeşit zeytinyağlı ve sabah kahvaltısı veriyorum. Çoğu zaman Cmt. Pazar günleri de çalışıyor olmama rağmen, yine de şu anki işimi çok seviyorum, insan sevdiği işi yapınca çok farklı oluyor her şey. Mutlu oluyorsunuz her türlü zorluğuna ve yorgunluğuna rağmen.



İyiki yazamam dedim:) Meğer ne çok şey varmış yazılabilecek!
Devam etsem edeceğim ama yeter bu kadarı bile çok uzun olmuş, kusura bakmayın arkadaşlar.Buraya kadar okuyabildiyseniz teşekkür ederim:)

İyi haftasonları ,

Figen

18 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Tuba dedi ki...

Canim arkadasim, ne guzel anlatmissin kendini. Ve senin hakkinda hic yanilmadigima cok sevindim. Umit ediyorum ki sanal dunyada ki bu dostlugumuzu gercek dunyaya da tasiyabiliriz. Ve insallah, yazin Bodrum'a giderken, Izmir'e ugramayi da basarir ve seninle tasinirim. Tum guzellikler seninle ve ailenle olsun diyorum, sevgilerle,

Adsız dedi ki...

Figen, ben de hayran hayran okudum, ne güzel anlatiyordun, niye bitirdin?
Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba,

çok geçmiş olsun... sizi tanıdığıma çok sevindim. Umarım o kara sağlık problemlerinden biran önce kurtulursunuz...

Sevgilerimle

http://misss.blogcu.com

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba Figencim:)
Sahiden ne guzel anlatiyordun, niye bitirdin, a tabi uykun gelmistir, yoruluyorsun:)
Esine sifa diliyorum, yakısıklı Ulus anali-babali buyusun insallah...

Yelda Özyurt dedi ki...

Bu arada Zeynep de mimlenmis oluyor, haberiniz olsun:)

ZeYNeP dedi ki...

Tuba cım canım,inşallah tanısabiliriz, bende seni okurken ne cok benzer yanlarımız var demiştim:) sağolasın canım guzel sozlerine.,

tata; valla zor oldu bitirmek , biri bana yaz desin diye beklemişim meger:)

zeerin hosgeldin, bende cok mutlu oldum ziyaretin için, saglık sorunalrımız ne yazıkki yok olmuyor ama ümidim hep var.

teşekkür ederim arkadaslar yorumlarınız için,
sevgilerimle,

Figen

pecete dedi ki...

hiç bitmesin istedim. ne güzel yazmışsınız. ellerinize sağlık. umarım sık sık görüşürüz. sevgiler...

munevver dedi ki...

Figen,taziye mesajjın için teşekkürler kardeşim,sağol...
Sevgiyle,nanelimon

Unknown dedi ki...

Merhaba Figen;

İzmir'den ayrı ama bir İzmir'li blog yazarıyım ben. Gerçekten hoş bir şekilde anlatıvermişsin kendini. Her sabah merakla takip edilecek bir blog daha ekliyorum takip listeme izninle...


Sevgiler

Sağlık dolu, mutluluk dolu, sevgi dolu bol İzmir güneşli güzel günler sizinle olsun

ArMeda dedi ki...

Figencim negüzel anlatmışsın ama çok yoğun bir hayatın var galiba birde siteye iyi yetişiyorsun maşallah ellerine yüreğine sağlık canım sevgiler...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Figen'cim biraz daha fazla tanımış olduk seni.
eşin ve çocuğunla sağlıklı ve nice mutlu yıllara...

Adsız dedi ki...

ne guzel yazmissin
figen devam etseydin dalmisim yazina...
esine acil sifalar...

Bocuruk dedi ki...

Figen'ciğim,
Öncelikle eşine acil şifalar diliyorum. Moral çok önemli biliyorsundur zaten. Ben de İzmir' deyim. İzmirli bloggerlar olarak bir buluşma ayarlasak ne güzel olur. Aşuren de güzel olmuş. Ellerine sağlık. Allah kabul etsin canım.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

merhabalar sizi tanıdığıma sevindim. bu arada eşine allah şifa versin diyorum gerçekten sağlık çok önemli.Ama dediğin gibi çocuk olunca eş ikinci plana düşüyor benimde senin çocuğun yaşlarında bir oğlum var allah bağışlasın onunla uğraşmaktan zaman nasıl geçiyor bilemiyorum. yemeklerimi bile o uyuduktan ve ben onu uyutup uyandıktan sonra saat 11-12 den sonra yapıyorum ama olsun onlar her şeye değer sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Seve seve okudum. Ailenle saglikli huzurlu bir omur diliyorum.

ZeYNeP dedi ki...

arkadaslar,
peçete;umarım sık gorusuruz teşekkrü ederim:)

münevver; inşallah artık iyisinizdir, tekrar sabır diliyorum canım.

mahzun prenses; İzmir li blogerların yavas yavas artmasından dolayı seviniyorum. Ben de seni listeme ekledim, sağolasın:)

armeda; aslında artık eskisi gibi siteyle ilgilenemiyorum:( ama elimde değil vakit kalmıyor inan, dostların sitelerini bile takip edemiyorum duzenli olarak, umarım beni hos karsılarlar. Teşekkür ederim canım.

Hülya cım teşekkür ederim canım.

yeşim cok sağol, yazmak zor geldi ama baslayınca gidiyor galiba:)

bocuruk; bence de cok guzel olur İzmir bulusması en kısa surede yapalım derim, sen ve ben tanıdıklarımızı organize edelim ne dersin ?

sibel , ben de yeni arkadaslarımı ve seni tanıdıgıma seviniyorum, cocukalrımız herseyimiz, onlar için gece nin bir yarısı iş yapıyoruz, annelik bu değil mi?:)
Sen de sevgiyle kal canım...

Tuhfe ciğim cok sağol canım, hepimiz inşallah ailelerimizle sevdiklerimizle saglıklı olalım...

hepinize cok teşekkür ederim ziyaretiniz ve guzel sozleriniz için.

sevgilerimle,
Figen Karavaş

ayten dedi ki...

Sevgili Figen yazını okudum ve çok beğendim.Benim de becerilerim var ama cesaretim yok.

ZeYNeP dedi ki...

Sevgili Ayten merhaba,
Becerilerini zevkle yapıyorsan ve bu yonunu bir sekilde ticarette kullanabilecegine inanıyorsan sansını dene derim, insanın sevdigi işi yapabilmesi cok guzel, ama benim yaptıgım iş gercekten cok yorucu ve yıpratıcı su anda, acıkcası ben bu denli yorucu ve yıpratıcı oldugunu bilseydim biraz daha dusunurdum:)
Umarım gonlunden gecenleri yapabilirsin,

sevgiler,
Figen
sevgilerimle,