Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Asure

Merhaba
Muharrem ayindayiz. Hemen hepimizin evinde asureler kayniyor.
Sevgili Figen'in asure tarifini uygulayarak bende asuremi yaptim.
Resimledim. Sofralarimizda bereket eksik olmasin.
Zeynep & Figen

Tarif: ( Figen'e ait)

malzemeler

* Yarım kilo aşurelik buğday
* 250 gr. Nohut
* 250 gr. Kuru Fasulye
* 1 Su Bardağı Pirinç
* 1 Su bardağı Kuru Üzüm
* 100 gr. Kuru Kayısı
* 50 gr. Kuşüzümü
* 2 kg. şeker
* 1 portakal kabuğu ( iç kısımdaki beyaz kabuğu alınmış)

üstü için


* Tarçın
* Kavrulmuş Susam
* Ceviz
* Nar taneleri

1. Nohut, kuru fasulye, kuru üzüm ve kuru kayısıları akşamdan ıslatalım,

2. Aşurelik buğdayı beyaz suyu gidene kadar yıkayın. Ve bir gece önceden 15,20 dk. Haşlayın, ocağı kapatıp sabaha kadar demleyin.

3. Sabah buğdayı pişirmeye başlayın

4. Pirinci ıslatıp biraz bekletin ve kaynayan buğdaya ekleyip birlikte pişmeye bırakın

5. Diğer taraftan bakliyatları da ayrı ayrı düdüklü tencerede pişirin

6. Aşurenin başında durmakta fayda var, sürekli karıştırmanız gerekli. Mümkünse tahta kaşıkla bu işlemi yapın. Ve sürekli sıcak suyunuz hazır olsun, buğdaylar suyu çektikçe sıcak kaynar su eklemeye devam edin

7. Buğdaylar pişip, suyun kıvamı koyulaşmaya başladığında düdüklüde pişmiş olan bakliyatları aşureye ekleyebiliriz,

8. Hepsi özleşmeye başlayınca, kuru üzüm, kuş üzümü, küp kesilmiş kayısıları, karanfil ve portakal kabuklarını ekleyip pişirmeye devam edelim.

9. Hemen ardından şekeri ilave edip eriyene kadar tencerenin başından ayrılmayalım,

10. Şekeri ekledikten yaklaşık 20 -30 dk. Daha kaynattıktan sonra kıvamını almış oluyor, ocağımızı kapatıp aşurenin soğumasını bekleyebiliriz.


Süsleme tercihinize kalmış. Ben önce tarçın serpiyorum ve üstüne kavrulmuş susam, ceviz, varsa fındık kırığı ilave ediyorum. Ve nar taneleri.

Bazı notlarım;

* Buğdayı geceden kaynatıp, sabaha bekletirseniz sabah buğdaylar şişmiş olacaktır ve daha kısa sürede pişip lokum gibi olacaktır,
* Buğday pişerken üzerinde oluşan kefini almalısınız,
* Şekeri pişme işleminin sonlarına doğru ilave etmelisiniz, zira şekeri erken eklerseniz buğdayınız sertleşir ve pişme süresi uzar,
* Ben aşureye un veya nişasta eklemiyorum, pirinç ve buğdayın kendi içindeki nişasta yeterli geliyor kıvam için, burada eklediğiniz suyun ölçüsü önemli, göz kararı ayarlamak gerekli ve mutlaka sıcak su hazır olsun,
* İçine incir ekleyecekseniz şayet kaynarken değil servis sırasında kâsenin dibine önce incirleri koyun, sonra üzerine aşureyi dökün, böylece rengi kararmaz.

Afiyet olsun,

Figen

12 kişi ne demiş, ne sormuş:):

BaharYeli dedi ki...

Elinize saglik, cok güzel görünüyor. Allah kabul etsin.

Unknown dedi ki...

zeynep ablamın yaptığı aşureyse bu ben test ettim onayladım :))
süpeer tatlı bişiy kaldımı bi kase daha istiyorum

Tijen dedi ki...

Ellerinize sağlık kızlar! Şu aşure bereketine bayılıyorum. Ne güzel bir buluşma değil mi?
Sevgiyle kalın.
(Bir öneri: yorumlar sizden geçtiğine göre bir de parolayı girmeye gerek olmuyor genelde, işi kolaylaştırmak için yani.)
Tijen

ZeYNeP dedi ki...

Sevgi cok tesekkur ederiz, gercekten guzel bir tarif. Uygulamasida benden oldu.

Dali'cim, sen sevdiysen iki kase kaldi gel paylasalim yine :))
Tesekkur ederim canim.

Tijen'cim, evet ne bereketli degilmi asure. Bizde Figenle bulustuk yine asurede :)) Tarif ondan goruntu benden uygulamasi:))
Onerini dikkate aldik, parolayi kaldirdik.

Sevgilerimle.

Zeynep

Figen Karavas dedi ki...

Arkadaslar ziyaretiniz için teşekkür ederiz,

Benim yaptıgın asurenin fotoğrafı kotu cıkmıstı, gece cektim ve cep telefonu ile olunca koyu cıkmıstı, Zeynep'te yapmıs ertesi gün ve resim ondan tarif benden oldu:) Zeypep'cim eline sağlık.
Hepinize sevgiler,

Figen

Adsız dedi ki...

MERHABA İKİNİZİN DE ELLERİNE SAĞLIK.BEN DE ÇOK SEVERİM AŞUREYİ.ALLAH KABUL ETSİN.YEMİŞ KADAR OLDUM.ZEYNEP HANIM SİZE YAZDIĞIM MAİLİ ALDINIZ MI?LAHANALI PİLAVLA İLGİLİ OLAN,MERAK ETTİM.ÖPÜYORUM SEVGİLER yeliz

Tuba dedi ki...

Ellerinize saglik, Allah kabul etsin, sevgilerle,

Yelda Özyurt dedi ki...

Ellerinize saglik, Allah kabul etsin...

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

en iyi ve en akbul aşure beyaza yakın açık renk yapılan aşuredir.
aşure kahverengi olmaz ayrıca su gibi olmaz boza kıvamında olmalıdır.

Allah kabul etsin.

Adsız dedi ki...

öncelikle allah kabul etsin ilk defa bende yapıyorum inşallah begenilir

Adsız dedi ki...

Çok güzel ve harika bir tarif.en kısa zamanda deneyeceğim.