Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

tahinli kabak




Eski tariflerimden,
*******

Yine Kabak Dolması yaptığım bir gün , bu kez içleriyle ne yapayım derken ayırdığım tarifler arasında buldum bu tarifi, denedim.

Aslında ben pek bu tarz tatları sevmem ve deneme yapmam. Ama eşim sever, ekşi tatlı tarifleri, onun için yaptım ve ilginç bende sevdim.

Tahin tadı hafiften hissediliyor ama tahin denmese anlamayacaksınız.

Haftasonu mönünüze eklemek isterseniz buyurun...

malzemeler;
• 4 küçük kabak
• 2 yemek kaşığı yoğurt
• 2 diş sarımsak
• 1 tatlı kaşığı sirke
• 2 çorba kaşığı zeytinyağı
• 2 çorba kaşığı tahin
• 2 çay kaşığı toz şeker
• Tuz

yapılışı;
1. Kabakları soyup, rendeleyin
2. Bir tencereye koyarak 3-4 kaşık su ve ½ çay kaşığı tuz ilave edip, haşlayın
3. Sonra suyunu süzüp, ılınmaya bırakın.
4. Sarımsağı soyup, tuzla dövün.
5. Bir kasede yoğurdu, sarımsağı, sirkeyi, zeytinyağını, tahini, şekeri ve pişmiş kabağı katıp, karıştırın.
6. Karışımı servis tabağına alın.
7. Üstünü, yıkanıp, incecik kıyılmış dereotuyla ve kırmızı biberle süsleyebilirsiniz...

Afiyet olsun,
Figen

3 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Safran dedi ki...

Figencim ben hep dolmadan artan kabak içlerini kuru soğan ve baharatla pişirir üstüne de sarmısaklı yoğurt döküp yerim ama bu tahinli tarife bayıldım, bir de bu şekilde yapacağım, ellerine sağlık, sevgiler :)

ZeYNeP dedi ki...

Safran cım,
Bende hep içleri direk çiğden yapardım, yoğurt ve myonez+dereotu+havuc seklinde, bu kez boyle denedim ilginç oldu,
Senin tarifte cok iştah acıcı:) sarımsaklı yoğurt dendimi bitiyor hersey,

ellerine saglık seninde,
figen

Nilay dedi ki...

Figencim, blogunuz tam 1 yasinda..:)
Tebrikler