Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Patates Salatasi ( Danimarka'dan)

Merhaba
Bugun ana yemegin yanina patates salatasi yapmak niyeti
ile geldim eve. Eve gelirken ugradigim Pakistanli marketten
dereotu aldim onun icin.
Dereotunu salata icin hazirlarken uzerinde bir tarif gordum.
Okudum, tum malzemeler mevcuttu o an, o zaman Danimarka usulu
patates salatasi yapmaya giristim hemen, cok begendik biz. Sizlerinde
begenecegini dusunerek paylasmak istedim.

Malzemeler
450 gr. patates
3 yemek kasik light mayones
1 yemek kasik kori
1 kap ( 240 ml) yagsiz yogurt
1/4 kap taze sogan ( ince dogranmis)
1 yemek kasik hardal
1/3 kap dereotu ( dogranmis)
tuz ve karabiber

Hazirlanisi:

Patateslerimi yikayip, su dolu kasem ile mikrodalga firinima koydum.
10 dakikada salata icin hazir hale geldiler. ( 1000 watt)
Baska bir kasede diger tum malzemeyi bir araya getirdim.
Patateslerimide dograyip bu karisima ilave ettim.
Bu kadar basit bir islemden sonra damak tadimiza
uygun salata elde ettim.
Afiyet Olsun.

Zeynep T.




tarifi bu etiketten aldim:)) Edinburg TX'den bir firmaya ait.

17 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Safran dedi ki...

Merhaba Zeynepcim...

Ellerine sağlık mükemmel gözüküyor...Bugün yaptığım tavuklu böreğin yanında değişik ve doyurucu bir salataya ihtiyacım vardı.Tavukla patates de birbirine çok yakışır...Bizimkiler sevecektir bunu.Şimdi mutfağa gidiyorum, yapmaya başlıyorum...:) Sevgiler...

Safran

ZeYNeP dedi ki...

Kolay gelsin Safran, sonucu bekleyecegim, ben hardali pek sevmedigim halde, cok hos bir lezzet verdi bu salataya, degisik bir tat oldu bizim icinde.
Afiyet olsun.

Zeynep

Toplu İğne dedi ki...

zeynepcim harika gözüküyor seni okudukça sayende mutfak kültürüm artıyor. ilk işim haftasonu denemk olacak. patatesi sevmeyen ölsün zaten. nasıl yapılırsa yapılsın, herşey yakışıyor mübareke. ellerine sağlık.sevgiler

Safran dedi ki...

Zeynepcim tekrar tekrar ellerine sağlık, az önce hardal ve mayonez koymadan küçük oğluşuma yedirdim. Eşimle ben de asıl tarife uygun olarak yedik...Mayonezin patatese uyduğunu Rus salatasından bilirdim ama hardalın bu kadar uyacağını tahmin etmemiştim...Sevgiyle kal, tekrar teşekkürler...:)

Safran

Adsız dedi ki...

Zeynep hanim merhaba,
Sitesinizi salata ve sandvic tarifi ararken buldum. Ogrenciyim zamanim musait olmadigi icin pek ana yemekleri deneyemiyorum :)
Sizden bir ricam olacak. Ben sosisli sandvicinize koydugunuz slatalik tursulu bir cesniden bahsetmissiniz. Ben Amerika da yaziyorum. Buralarda bulunur mu ki? Bir de su ton balikli sandvic icin ben bazi ekmekler denedim ama islaniyor yumusak olunca. Sizin tavsiye ettiginiz bir tost ekmegi var mi? Simdiden tesekkuler....

Hülya YILMAZ dedi ki...

patatesten onlarca tarif var ve daha da yaratılabiliyor. içinde patates olan şey zaten mutlaka lezizdir. bunu da denemeli.
teşekkürler paylaştığın için...

ZeYNeP dedi ki...

Merhaba T.Igne, bende bir patates severim, evdekilerde cok seviyor, bu tarifide severek yaptim o gun, rastlanti buldum tarifide. Dene eminim seveceksin sende. Senin konuklarina yaptiklarinda hic fena degil, quiche harika gorunuyor.

Safran, hemen deneyip yorum biraktigin icin memnun oldum inan, hazirlamasi kolay, evdeki malzemelerle yapilabilen bir salata. Cok sevindim, afiyet olsun.

Age35, hemsehrim ne hamaratsin, hemen yapmissin sende, cok sevindim inan. Benim esim ertesi gun kalani ekmek uzerine surup yedi :)))

Hulyacim, bende icinde patates olan tum lezzetleri yerim, denerim. Bu tarifide deneyince hemen paylasmaktan kendimi alamadim. Simdi de mutlu oldum, deneyen dostlar hemen yorumlarini iletmisler.

Isimsiz arkadas, bana email adresimden ulasabilirmisin? Daha detay yazarim sana. zeynepyemekvebiz@gmail.com

Cok tesekkur ediyorum hepinize.

Sevgilerimle.
Zeynep

ÇEŞNİ dedi ki...

Zeynocum bir dahakine hardal koy köri yerine ben hep yaparım patates salatası..bende bir dahakine köri ile deneyeceğim..eline sağlık seker..2 Martta uçuyorum 20 gün albany'deyim..oradan haberlesiriz kismetse..ne de olsa saat farkımız olmayacak..öpüyorum

evcilkedi dedi ki...

Eline sağlık Zeynep, yine kısıtlı zamanda büyük işler başarmışsın. Şu mikrodalgada patates pişirme işine ben de alısam iyi olacak. Ankara'da çok kullanırdım ama burada bazen mikrodalga fırınım olduğunu bile unutuyorum. Bu arada seni sobeledim,uygun bir zamanında bakabilirsin belki. Sevgiler
Tülin

Behiye dedi ki...

Merhaba Zeynep,
Bu akşam yaptım salatayı.Ben de hardalı pek sevmesem de beğenerek yedik eşimle birlikte.Tarif için teşekkürler.
Sevgiler

ZeYNeP dedi ki...

Aynurcum, bu tarifte hem hardal hemde kori var, ben hardali pek yiyen biri degilim ama bu sefer yedim severek cok hos oldu. Telefon numarami emailine yolladim arkadasim, beklerim.

Evcil kedi, vaktim inan cok kisitli, tam anlami ile mikrodalgadan faydalanmayi ogreniyorum her gecen gun. Keki bile mikrodalgada yapiyoruz artik sevgili Yemekbiz dostu Guzide sayesinde.

Banucum, ozellikle et urunleri ile birseyler pisirdiginde yap, cok yakisiyor.

Behiye afiyet olsun, begenerek yediginize mutlu oldum. Bende hardali cok az sokarim hayatima, ama bu tarifte belki kori daha baskin cikti :))

Tesekkur ediyorum ziyaret ve yorumunuz icin.

Zeynep

Adsız dedi ki...

Merhaba Zeynep,

Tarifini denemek istiyorum ama bir sorum var, mikrodalgada patatesleri haşlarken doğrayıp mı yoksa bütün olarak mı haşlıyorsun? Bir de kapaklı kap mı kullanıyorsun?
Teşekkürler,

Mutlu

ZeYNeP dedi ki...

Mutlu merhaba
orta buyuklukteki patatesleri yikayip buyukce cam kaseye koyuyorum, patateslerle ayni seviyede su koyup kapak kapatiyorum.
Denersen haber ver bekleyecegim sonucunu.

Zeynep

Binnur dedi ki...

Zeynepcim,
Ellerine saglik. Bende patates salatasini ekmek icinde yiyicem, Rus Salatasini da ayni sekilde kose ekmek icinde yerim her zaman:)
Her turlu malzemem var, bu aksam evdekilere kebap yapiyorum, kendime de senin guzel salatani yapicam.
Sevgilerimle

ZeYNeP dedi ki...

Binnur'cum, bende rus salatasini senin gibi taze ekmekle cok severim yemesini, bu salatada oyle, esim ekmege surdu yedi sonrasinda :))
Afiyet olsun.

Zeynep

Mr_TD dedi ki...

selam,
sayfamdaki pastahanenin inglizce sayfasine girmek icin, almancaya girdikten sonra,sag üst kösede ,logonun altinde "english "diye yaziyor.Ordan girebilirsin.

slmlar

Mr TD

Adsız dedi ki...

best regards, nice info
»