Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Çikolatalı "Macaroon Kurabiye"

Bu tarifi sanırım Kasım sonu yapmıştım. Yemekbiz mail grubumuzdan sevgili Muzaffer bu tarifi paylaşmıstı ve ben en kısa sürede yaptım. Acıbadem Kurabiyesini andırıyor kıvamı ve tadı.

Biz çok beğendik tarifi, mutlaka yapın derim, Tarifin orjinali Muzaffer in sitesinden bakabilirsiniz. Ben bu tarifi yaptıgımda sitesi henüz yapım aşamasında idi. Oldukca beceri isteyen tarifleri var sitede, bakmanızı öneririm:)

Tarif için teşekkür ederim Muzaffer,

Tarifi direk Muzaffer in mail grubumuza yazdığı şekli ile aşağıya kopyalıyorum...


Cikolatali “ Macaroon “ Kurabiye

2 Buyuk Yumurtanin Beyazi
¼ Cay Kasigi Tuz
½ Su Bardagi Esmer Seker
160 Gr. Bitter Cikolata
1,5 Su Bardagi Hindistan Cevizi

Firini 160 c isitin. Firin tepsisini yagli kagit ile kaplayin.

Cikolatayi benmari usulu eritin.

Buyukce bir kapta mikserle, yumurta beyazlarini tuz ile cirparak kar haline getirin. (Yumurta beyazlarinin sivi kalmamasina dikkat edin)
Azar azar sekeri ekleyerek dusuk hizda cirpin.

Tahta bir kasikla; erimis, hafif sogumus cikolatayi azar azar dokerek karistirin,
Hindistan cevizini ekleyerek karistirin.

Karisimdan bir tepeleme corba kasigi alip, 3 cm araliklarla firin tepsisine dizin.
160 c firinda 20 dk pisirin.
Soguyana kadar tepside birakin; sicakken yumusak olduklari icin dagiliyorlar.

Not: Kurabiyenin buyuklugu, pisirme suresi cok hassas; kurabiyelerinizi bu sekilde yaparsaniz; disi hafif sert, ici yumusak sakiz gibi kaliyor.
Inanilmaz lezzetli bir kurabiye, mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

Ayni kurabiyeyi badem ile denedim; Hindistan cevizi yerine badem kullandim. Bademleri rondoda un gibi olana kadar parcalayin. Varsa; 1 tatli kasigi Acibadem aromasi veya 2 corba kasigi Amaretto Di Sarano (Acibadem likoru) ekleyin. Ayni sekilde hazirlayip pisirin.

Afiyet Olsun...



5 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Hülya YILMAZ dedi ki...

hemen denemek istiyorum. Peki hindistan cevizliyi mi yoksa bademliyi mi daha çok beğendin?
karar veremedim de hangisinden başlayayım diye...

ZeYNeP dedi ki...

Sevgili Hülya, ben acıbademliyi denemedim ,hindistancevizli olanı denedim, acıbademliyi Muzaffer denedi fakat evde badem varsa dene derim ziraa acıbadem kurabiyesi gibi olur, veya badem aromasını seversen, ben daha cok hindistancevizi tadını severim mesela?

Sen evde hazırda ne varsa dene derim ve yorumunu paylasırsan sevinirm. Ama fırında cok tutma ve halkaları cok geniş yapma,kasıkla koy ve bırak bombeli kalsın olurmu , içi yumusak kalacak cunku,
kolay gelsin,

Figen

Adsız dedi ki...

Hindistan cevizi koyulduğuna göre müthiş lezzetli olmalı.Tabii sizin elinizden çıktığı için de.Afiyetle..

Berna dedi ki...

Cok guzel gorunuyor, parlak parlak. Ye beni ye beni diyor:) Ellerine saglik cnm...

ZeYNeP dedi ki...

Ece inceliğine teşekkür ederim:)

Berna ve Banu hoşgeldiniz, içtenliğinize çok teşekkür ederim,
lezzetli gercekten, yaparsanız yorumunuzu beklerim,

Sevgilerimle,
Figen