Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Ispanak Salatası

Mevsimi geldi artık Ispanaklar körpecik pazarlarda..
Ben her sene körpe ıspanak çıkınca yemek yaparken bir miktarla mutlaka salatasını yaparım farklı şekillerde.

Köklerinden çorba, salata yaparım. Yapraklarından kremalı , yoğurtlu salatalar vs..

Her türlüsünü yemeğe çalışıyoruz...

Tarifte ıspanak çiğ olarak kullanılıyor ama hiç belli olmuyor.
Ayrıca bu tarifi şu şekilde de yapabilirsiniz,
Patatesin yanında ayrıca havuçta haşlayıp ekleyin. Tüm malzemelere pul biber ve maydanoz ekleyin. Ama bunda mayonez olmayacak. Bu sekliyle de tarator deniyor. Damak zevkinize göre tatlandırın.

Aslında kıvamı daha koyu olmalıydı, bende süzme yoğurt yoktu normal yoğurt ile yaptım birmiktar yoğun kıvam oldu. Siz kıvamını daha sıkı yapabilirsiniz yada damak zevkiniz nasılsa. Ben her iki şeklini de seviyorum çünkü...


Malzemeler
Yarım kilo ıspanak ( yaprakları )
1 -2 adet orta boy haslanmış patates
1 cay bardağı süzme yoğurt
1 cay bardağı mayonez
3 diş sarımsak
1 fincan zeytinyağı
tuz

Yapılışı
· Ispanakları ayıklayıp yıkayın ve suyunu iyice süzdürün
· Rondo do çok ince kıyın
· Haşlanmış patatesi rendeleyerek ıspanağa ilave edin
· İçine mayonezi, dövülmüş sarımsakları, yoğurdu, zeytinyağını ve tuzu ilave edip iyice karıştırın
· Servis tabağına alın
· Üzerine kesilmiş yeşil zeytin ve turşu ile süsleyebilirsiniz

Afıyet Olsun
Figen


Not;
Ben ıspanakları süzüp kağıt havluyla fazlalığını alıyorum.Diğer türlü ıspanaklar sulu olur ve salatanız sulanır...

4 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

Benim sorum alakasiz olacak biraz ama merak ettigim blog'unda ftp kullaniyor musun? Sizleri ornek almak gercekten guzel. Simdiden tesekkurler Figen abla.

Yesim dedi ki...

Bu salatayı ben de çok seviyorum ama hiç kendim yapmamıştım,en kısa zamanda deniyorum,ellerine sağlık...

ZeYNeP dedi ki...

Zeynep cim , merhaba, hayır ftp kullanmıyoruz. Sayfa zaten hazır biz ekleme yapmadık hiç pek bildiğimiz de soylenemez:)

Yeşim ne güzel tadını bilyorsun o halde.Yap mutlaka , yazdıgım gibi benim ki gece yapıldıgı için biraz suluca oldu ama normali boyle değil yani siizn yapacagınzı olculerle boyle olmayacak:)

Sevgilerimle
Figen

ev perisi;) dedi ki...

ISPANAK SALATASI! ÇOK HOŞ GERÇEKTEN! ÇİĞ OLMASINDAN MÜTEVELLİT DAHA YARARLI KANISINDAYIM! ELLERİNE SAĞLIK! TEŞEKKÜRLER...