Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Tuzlu Pay


Yok yok ben yaşlandım !!!.....:)

Arkadaşlar bu tarifi 2 hafta önce yaptım.Ama bir gun tarifi arayıp durdum yok? Heryere baktım yok? Attım sanıp Dr.Oetker ' e mail attım dedim tarifiniz böyle böyle bana yazarmısınız.Evdeki poşetlerdede bu tarif yok..Hoş Dr.Oetker den cevap gelmedi? Ve cidden hayal kırıklığı yaşadım.Ben çok severim nedense !..Derken bugün arkadaşıma tuzlu tarif göndereceğim girdim klasöre aaaaaaa! e ben Tuzlu Pay ı yazmışım !! Yok artık....
Boşuna 2 gün evin altını üstüne getirmişim .Demekki yazdım ve ettım doğal olarak.Ama gelde hatırla...
Ben gerçekten yaşlanmışım........




Biliyorsunuz bende pek tuzlu tarifler olmaz. Ama artık yavaş yavaş denemelerim oluyor. Buda denemelerimden biri. Ben çok beğendim !Kuru olmadı. Ve tarif defterime not ettim bile.
Artık misafirlerime yapacağım bir tuzlu tarif daha eklendi.

Tarif Dr.Oetker in Kabartma Tozu Poşetinden:)


Tuzlu Pay

Malzemeler
125 gr. Oda sıcaklığında margarin
Yarım çay bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
1,5 –2 su bardağı un ( ben 1,5 sb. kullandım )
Kabartma Tozu

İç Malzemesi
1,5 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir ( ben 2 su bardağı Tulum loru kullandım )
50 gr. Ufak doğranmış sucuk
50 gr. Ufak doğranmış sosis ( ben kullanmadım )
Yarımşar çay bardağı dereotu ve maydanoz
3 adet ince doğranmış yeşil biber ( ben kullanmadım )

Üstüne
Yarım çay bardağı süt ( ben 2 çay bardağı kullandım )
1 yumurta


Yapılışı
1. İlk malzemelerle bir hamur yapın. Ben unu tam 1,5 su bardağı kullandım ve yeterli geldi. Ele yapışması bitince kestim unu. Ve hamuru folyoya sarıp 1 saat buzdolabında bekletin.
2. İç malzemeyi hazırlayın ,
3. Dinlenmiş hamurun yarısını 26 cm.lik bir kalıba döşeyin.
4. üstüne iç malzemeyi koyun
5. Diğer kalan hamurla şeritler yapıp malzemenin üstünü örün
6. Üzeri için sütü ve yumurtayı çırpıp tartın üstüne dökün.
7. 170 derece fırında ben tam 28 dk. pişirdim. Yeterli geldi.

Afiyet Olsun,
Figen



Notlarım;
Bende o gün Beyaz peynir yoktu , Tulum Loru vardı onu kullandım ve 2 su bardağı olarak kullandım.İç malzemeyi bol seviyoruz. Sosis eklemedim hem yoktu hem sevmem sosisi.Oğlumun da yemesini istemediğimden ...

Biberde kullanmadım gerek görmedim. Ve en önemlisi süt oranını 2 çay bardağı kullandım. Daha nemli olsun diye zira bu tür karışımlar kuru kalıyor ben biraz daha nemli seviyorum çok kuru olmamalı benim için.

6 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

Figen'cim ellerinize sağlık çok çok güzel gözüküyor. Haftasonu kesin yaparım bu arada elmalı kareleri yaptım ve harika oldular ama bir şey sormak istiyorum 24 saat sonra dilimleyin demişsiniz acaba o altındaki kıtır hamur kendini daha iyi mi topluyo ondan mı benim sabırsız kocam yemek istedi hemen bizde kestik tepsiden çıkarttık ama bayağı kırıntı kaldı tepside.
Ama olsun yine de güzeldiki 6 yaşındaki bıcırık kızım bile tadına baktı büyük olay!!!!!...
Tekrar ellerinize sağlık :))

Adsız dedi ki...

ya bi şey sormayı unuttum tuzlu payda 2 bardak koyunca sütü çok mu ıslak oldu yani kek kıvamından daha mı ıslak?? İDİL....

şule dedi ki...

figen ellerine sağlık. resimden çok güzel görünüyorlar. öğle yemeğine yaklaştıkça insanın bütün sitelerde gördüklerini tadası geliyor :).

yemekvebiz dedi ki...

İdil hoşgeldin,
Elmalı Kareler için tarirte 24 saat sonra servis yapın yazıyordu/muş.Çünkü bende yaptım ve hemen yedim sizin için tarfi yazarken 24 saat notunu farkettim:) Yani bende hemen kesip yiyenlerdenim:) Bende kırıntı cokca olmadı ? Ama taban sert olduğu için keserken dikkatli olmak gerekiyor ondandır. Yani normal kek keser gibi kesemezsiniz.bıcagı yarı dikey tutup bastırarak yavas kesersen cok dagılmaz olmaz.
Tuzlu Pay da ise 2 bardak bence fazla olmadı. YAni kek gibi ıslak değil. Lor zaten kuru ben cok kuru sevmiyorum hamur ve lor kupkuru geliyor bana bu sebeple ben 2 çay bardagı kullandım.Ama ben lor! kullandım. Tarifin orjinalinde Beyaz Peynir deniyor.Peynir ile yarım cay bardagı ölçüsü orantılı olabilir.
Beğenmenize sevindim. Ellerine sağlık ve afiyet olsun:)

Şule cim evet bende karnım aç iken blogları dolasırsam ne görsem canım istiyor:)

Teşekkür ederim,
sevgilerimle
figen

pino dedi ki...

merhaba figen'cim
blogunu şimdi gezdim. birbirinden güzel tarifler çok samimi bir anlatım ile birleşmiş. ellerine sağlık:) herşey nefis görünüyor...inşallah mercimekli tarifini yakın zamanda denerim..(çok severim de:)
cok sevgiler...pino

yemekvebiz dedi ki...

Pino hoşgeldin:)
Sitede 2 arkadaşız.
Mercimekli Mantı arkadaşım Zeynep in tarifi.
Siteyi beğenmene sevindim:)
Teşekkür ederim güzel sözlerine..

Sevgilerimle
Figen