Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Fırında Tavuk Pirzola
































Tavuk yemeklerini çok sevdiğimi daha evvelde yazmıştım, takip eden dostlar bilir.
Hoş artık tavukların ne kadar sağlıklı yetiştiği tartışma konusu, ancak sonuçta beyaz et diyoruz ve yemeğe devam ediyoruz.

Nerde o eski köy tavukları. Annem Balıkesir’lidir. Ve çocukluğumuzda teyzemlere gittiğimiz zamanlarda hemen bahçelerinde yetişen, oradaki doğal otlarla beslenen tavuklar kesilirdi ve bize sunulurdu. O tavukların lezzetini şimdi bulmam mümkün mü? Üstelik o güzelim tavuklardan yapılan çorbalar ise sapsarı renkte olurdu, yağları yüzeye çıkardı.

Teyzemlerin bahçesinde hala tavuk beslenir, geçen sene anneme geldiklerinde yanlarında getirmişler ve tavuklu hamur çorbası yapmışlardı, o ne lezzetti işte o sarı renk yine o hamur çorbasında vardı, üstelik resmini çekmiştim alelacele size de yayınlarım diye ama klasik durum oda hala beklemede. Tadı damağımda kaldı o hamur çorbasının.

Neyse ben tarifime döneyim,
Sonuç olarak, son derece sağlıklı bir yöntem ile fırında pişirilen, bence çok lezzetli, hatta aramızda kalsın! Fırında pişerken tepsiye saldığı yağ ve suyuna biraz baharat ekleyip ekmeğimi bana bana bir iki lokma alıyorum! Biliyorum çok zararlı ama elimde değil dayanamıyorum, hiç olmazsa bir lokma mutlaka banıyorum.
Ne yapayım, ben yemek yemeği çok seven biriyim.



malzemeler
• 4 adet tavuk budu
• 1 çay bardağı soya sosu
• 1 çay bardağı sıvı yağ
• Kekik, karabiber, kırmızı pul biber, az tuz

yapılışı
1. Tavuk butlarını tavukçunuza, ya da kasabınıza açtırıp Tavuk Pirzola yaptırın. Ya da hazır açılmış olarak ta satılıyor bazı marketlerde.
2. Soya sos, sıvı yağ ve baharatlarla sos yapın.
3. Bu sosa tavuklarınızı bulayın ve bekleme süreniz var ise en azından yarım saat bu sosta marine edin.
4. Butları, derisi altta kalacak şekilde yağlanmış fırın tepsisine yerleştirip, 200 derece ısıda pişirin.

İstediğiniz şekilde süsleyip servise sunabilirsiniz.

Afiyet olsun,
Figen


8 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Tijen dedi ki...

ben tavuk yemesem de sen yazinca güzel görünüyor figen'cigim. umarim günesli bir izmir pazarinin tadini çikarabilmissinizdir..
sevgiyle,
tijen

ZeYNeP dedi ki...

Tijen ciğim,
Sağolasın.

Evet aslında İZmir cok guzeldi bugun, bahar havası vardı, ama ben son 2 aydır oldugu gibi yine dun ve bugun de calıstım, oğlusumla babası gezdiler .

opüyorum.
Figen

ERDIL dedi ki...

Kalp kalbe bende simdi mutfakta benzeri ile mesgulüm.
Sevgiler.
Bakalim seninki kadar güzel olacakmi.

Behiye dedi ki...

Figenciğim biz çok seviyoruz tavuğu, hem kolay, hem lezzetli. Özellikle sosta marine etmek ya da soslar eklemek lezzetini arttırıyor. Ellerine sağlık. Sevgilerimle.

ZeYNeP dedi ki...

Erdil babacım elinize saglık,ne demek sizin yaptıgınızın kıyası olur mu hiç, ne guzel mutfaga giriyor olmanız:) teşekkür ederim.

Behiye cim sağolasın canım. Keisnlikle marineler etlere ayrı bir lezzet veriyor,

sevgilerimle,
Figen

Adsız dedi ki...

figenciğim.
Bu resmi ilk gördüğümde tavuk olduğunu anlayamadım. SAnırım resmi gibi tadıda güzeldir.
Afiyet olsun.
Kızlarla aramızdaki tekerlemeyi yazmak istiyorum sana
hımm
afiyet olsun. lop lop et olsun; pıt pıt yap olsun ; torbana dolsun
sevgiler

Adsız dedi ki...

figenciğim.
Bu resmi ilk gördüğümde tavuk olduğunu anlayamadım. Sanırım resmi gibi tadıda güzeldir.
Afiyet olsun.
Kızlarla aramızdaki tekerlemeyi yazmak istiyorum sana
hımm
afiyet olsun. lop lop et olsun; pıt pıt yağ olsun ; torbana dolsun
sevgiler

Unknown dedi ki...

Merhaba Figen Hanım. Fırında tavuk pirzola tarifinizi uyguladım ve çok beğendim. Yalnız, belki de soya sosunun markasından, hiç tuz atmadan da tuzlu oldu ve ikinci yapışımda soya sosunu yarı yarıya azaltarak mükemmel sonuca ulaştım. Tarifinize atıfta bulunarak bu linkte blogum Sofra Şenliği'nde yayınladım.Tarif için çok teşekkürler.Elinize sağlık. Sevgiler.