Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Incir Tatlisi

Merhaba
Inciri sevmeyen yoktur sanirim, ben cok seviyorum, hem yazin tazesini,
kisin kurusunu cok seviyorum. Gectigimiz gunlerde kuru incirleri gorunce
degerlendirmek istedim. Daha once bir arkadasda yemistim, cok hosuma
gitmisti. Bu sefer kendim yaptim. Benim gibi daha once tatmamis olan
dostlari dusunerek tarifi blogumuza koymak istedim.

Malzemeler
600 gr kuru incir
1 su bardak toz seker
1.5 bardak sut
1 su bardak ceviz

Hazirlanisi
- Incirlerin saplarini temizleyip, yikayalim.
- Incirlerin iclerine cevizleri koyalim, tencereye yerlestirelim.
- Uzerine toz sekerimizi dokup, sutu ilave edelim.
- Kisik ateste tenceremizin agzini yarim aralayarak pisirelim.
- Soguyunca servise hazir hale gelecek.

Afiyet Olsun.
Zeynep T.

8 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

Caniiim, hosgeldin, tatli döndün. Sabah bir baktim, blogu güncellemissiniz. Evde yemekler, tatlilar yapmaya basladigina göre, "cayimi aldim sizlerleyim" maillerini okumaya baslayabiliriz artik, özlemistim vallahi :)

Safran dedi ki...

Zeynepcim çok güzel ve pratik bir tatlı bu, yine denemediğim ama deneyince çok memnun kalacağıma emin olduğum bir lezzetle tanıştırdın beni, sağolasın, ellerine sağlık canım :)

Zeynep M. TÖRE dedi ki...

Sevgili Mine,
Cayimi alip artik dizileri bile takip etmeye basladim :)))
bende seni cok ozledim, sagolasin.

Zeynep M. TÖRE dedi ki...

Safrancim, asure zamani kayinanne cok incir almis, baktim bekliyor, hemen degerlendireyim istedim, cok guzel oluyor, ama piserken sakin kapak kapatma tasiyor :))
tesekkur ederim canim.

Sibel dedi ki...

Zeynep ablacım ne güzel olmuş bu incirler böyle tatlı tatlı, yumuşak yumuşak:)) Sevilmez mi hiç? Çok da faydalı, kan yapıyor, can yapıyor valla (özellikle benim çok yemem lazım!)
Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

ya inciri ben de çok seviyorum ama tatlısına bi türlü alışamadım. yiyorum ama olmasa da aramam. bizim buraların tabiriyle sakal oynatmaz olmalı benim tatlım. muhallebi, sütlaç, güllaç gibi :)

Adsız dedi ki...

bu yukardaki mesajı da ben attım :)

mehmet (komikks)

Zeynep M. TÖRE dedi ki...

Sibelcim,
benim rahmetlianneannem her aksam
yatmadan once 3-4 tane incirin icine ceviz, corum leblebisi koyup kapatir yerdi, yillarca hep bunu uyguladi, sukur saglikli olarak cok uzun seneler yasadi.
Incir vucut icin cok faydali bende inaniyorum buna. Afiyet olsun sanada.

Selam Livvarcin, sakal oynatmak tatlilarin yeri baska, ama bu da guzel, arada sakal oynatmakda gerekli degil mi? :)))

Sevgilerimle.