Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Annem'den Harika Şekerpare



Cumartesi gecesi kayınvalidem e iftara davetliydik tüm kardeşler anneler kalabalık bir iftar oldu , çok hoş sohbetler oldu .Bizim içinde İzmir dekiler için yani depremden biraz uzaklaşmak adına iyi oldu. Son 1 haftadır surekli sallandık durduk. 5,9 luk sallantılar vs. Allahım korusun inşallah hepimizi ve bir daha yaşamayız inşallah..

Annem de kayınvalideme tatlı benden demiş ve Şekerpare yapmış. Annemi almaya gittiğimizde hemencecik orada tepsi içinde çektim resmini, şerbeti henüz 10 dk.olmuştu dökeli.Kayınvalidemde ise servis öncesi belki çekerim dedim ama olmadı. Kalabalıkta olmuyor:)

Ama sevgili kayınvalidem Arnavutlara has Sütlü Börek, Aydın yöresine göre Yuvalama, Musakka ( ama bildiğimiz gibi musakka değil değişik yapar kendisi ve çok güzel olur ) patlıcanlı börek yapmıştı ve daha başkaca şeyler.. Çekebildiklerimi hızla çektim son kalan porsiyonlarda:) İleride tariflerini yazarım.

Anneciğim de Şekerpare yi her zamanki gibi nefis yapmış, çok hafifti.
Ellerine sağlık anneciğim...


Annem den Şekerpare

Malzemeler
3 çay bar dağı sıvı yağ
3 çay bardağı şeker
3 yumurta
1 adet kabartma tozu
1 adet vanilya
Aldığı kadar un

Şerbeti İçin
1,5 lt su
1.250 gr. Şeker

Yapılışı

· Önce şerbetini hazırlayalım ve soğumaya bırakalım
· Şekerpare malzemelerini karıştıralım ve aldığı kadar un ilave edilip kulak memesi kıvamında hamur elde edelim
· Hamurdan küçük parçalar alıp yuvarlıyoruz ve ortasına ceviz koyup hafifçe bastırıyoruz
· Yağlanmış tepsiye dizip 180 derecede altı ve üstü hafif kızarana kadar pişiriyoruz
· Fırından çıkan şekerparelerin üzerine ılınmış olan şerbeti dökelim ve tatlının şerbeti çekmesini bekleyelim

Afiyet olsun,
Figen

Notlarım
Aslında biz şerbeti göz kararı yaparız hep.
Annem daha çok göz kararı yapar. Fakat çok tatlı olmasın diye ölçüleri yukarıdaki gibi verdim ben. Siz damak tadınıza uygun bir şerbet ölçüsü yapıyorsanız o ölçülere sadık kalabilirsiniz.

11 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Zeytinyağlı şekerpare eminim hafiftir, yalnız hem hamurda hem de şerbette şeker olduğu için çok tatlı olmuyor mu?Fazla şekerli sevmediğimden hamurdaki şekeri de azaltabilir miyim?Annenin eline sağlık . Deneyeceğim.

ZeYNeP dedi ki...

Sevgili Aslı hoşgeldin:)
Biz zeytinyağı değil çiçek yağı kullanıyoruz.Hafif oluyor dediğin gibi.Ve şeker ölçüsü bu şekliyle ağır olmuyor ama şerbetine daha az şeker koyabilirsin yada dediğin gibi hamurundakini azaltabilirsin elbette.Bu tamamen damak zevkiyle ilgili.Denersen yorumunu beklerim.
Sevgilerimle,
Figen

Adsız dedi ki...

en sevdıgım tatlıların basında gelıyor..annenın ellerıne saglık..
yapılacak lıstemın ıcıne aldım bıle..
sevgıler..
sennur

ZeYNeP dedi ki...

Sevgili Şennur merhaba,
Begenmene sevindim. Yaparsan yorumunu beklerim:)

Sevgilerimle

Figen

Adsız dedi ki...

yegencim ellerine saglik annenin valla kiskandim yaa o sofrada olmak vardii...teyzeminde o güzel yemeklerini cook özledim...onlardan da resimleyip eklemeni bekliyorum dört gözle...
sevgiler...uluscuguma kocaman öpücükler...takipteyim...

Pareo Anne dedi ki...

figenim, annenin ellerine sağlık. enfes olmuşlar. benim kayınvalidemin de spesiyalitesidir. o da çok güzel yapar. tarifler de aşağı yukarı aynı. sıvı yağ ile yapılması güzel bu tarifin. ama gerçi biz üstüne kaymak koyarak yiyip, onu da bertaraf ediyoruz icabında...düzceye her gidişimizde yapar kayınvalidem. şuruplu tatlı pek sevmem ama bunu seviyorum, ama şurubu çok çekmiş olmayacak, hafif çekecek. öyle severim.
sevgiler

ZeYNeP dedi ki...

Zeynebimmm kayınvalidenin ellerine saglık canımm:)
Gel bizde yapalım bir gun...
Optüm seni ve Nefin ciğimi:)

Figen

Adsız dedi ki...

bu arada ben meltem,önceki mesajimda ismimi eklememis pardon...
bu bloga ugramadan edemiyorum...
ellerinize saglik...
sevgiler

ZeYNeP dedi ki...

Melteeeemmmm:))))
Bu sabah Salih le konustuk. Dedimki Meltem sanırım teyze deyince kendi yegenlerim aklıma geldi ama hangisi bilemedim:)))
Canımmm en kısa surede inşallah TR ye gelirsiniz ve o güzel yemekleri hep birlikte yeriz canım benim..
Dombili Furkan cıgımızı ailecek optükk..
Teşekkür ederim canım:)
Figen

Adsız dedi ki...

Merhaba, bende şekerpareyi çok sevenlerdenim ama en ünlü başarısızlığım şu aldığı kadar ölçüsünü bir türlü tutturamamdır. Acaba bu tarifi deniyen var mı?? yaklaşık bile olsa ne kadar un koydunuz acaba? deniyenlerin yorumlarını bekliyorum. Sevgiler,

Adsız dedi ki...

This is very interesting site...
» » »