Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Fırın Makarna



Fırın Makarna için tarif çok fazla.
Bende zaman zaman değişik versiyonlarını deniyorum.
Ama bu vereceğim tarif bildiğimiz klasik makarna tarifi. Oldukça lezzetli.
Arşivimizde Fırın Makarna da olsun:)

Bu yemeğin yanına ben Tavuk Sote yaptım mantarlı. Ve mutlaka ortaya kocaman bir kase yeşil salata olmalı.Tavuk sote olmasa da olur. Sadece Makarna ve kocaman kase yeşil salata.
Bence yeterli:)


Malzemeler
Bir paket fırın makarna
1.850 gr. .süt
5 Çorba kaşığı un ( tepeleme)
1-1,5 çay bardağı sıvı yağ
Yarım kg. Tulum loru ( Lor ,çökelek )
Yarım demet maydanoz
1 yumurta
Muskat rendesi
Kimyon, tuz, karabiber

Yapılışı
1. Makarnaları bol ve tuzlu suda diri olacak şekilde haşlayın
( ben 7 dk.haşlıyorum )
2. Diğer taraftan Beşamel sosu hazırlayacağız
3. Yağı tencereye koyup unu kavuralım
4. Üzerine sütü ekleyip çırpalım
5. İçine tuz,karabiber,muskat rendesi,kimyon ekleyip pişirelim
6. Ocağı kapatıp ılınmaya bırakalım ama arada mutlaka karıştıralım üstü kabuk bağlamasın
7. Ilınınca içine yumurtayı kırıp çırpalım
8. Makarnayı biraz sıvı yağ ile yağlayın ve Beşamel sosu dökün az bir miktar üstü için bırakın, makarnayı sosa bulayın
9. Makarnanın yarısını dökün borcama, üstüne maydanozlu lorun tamamını serpin
10. Lorun üstüne kalan soslu makarnayı koyun ve üstüne de kalan sosu döküp arzu ederseniz kasar serpin yoksa önemli değil 3-5 minik tereyağı koyun üstüne ve 200-210 derece fırına verin.
11. Yaklaşık 35 dk. da pişecektir.Üstü kızarınca ve içini biraz çekince kapatın fırını.

Afiyet olsun
Figen




Yukarıda gördüğünüz minik sert şeyler muskat...Tüm aktarlardan temin edebilirsiniz. Hatta ben zaman zaman pazarda dahi baharat satan yerlere denk geliyorum.Hipermarketlerin baharat reyonlarında da mevcut. Besamel sosa güzel bir tat veriyor. Evinizde bulunsun.

Hatta bebeklerin gaz sancısına bile cok iyi geliyor. Ben oğluma denemiştim.
Mamasının içine atıyordum toz halinde.

14 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Sibel dedi ki...

Figenciğim eline sağlık. Ben de deneyeceğim muskatı. Ben beşamel sosa karanfil saplanmış minik bir kuru soğan atıp bir süre bekletiyorum ,o da çok hoş bir aroma veriyor:)

ZeYNeP dedi ki...

Sibel cim evet doğru soyluyorsun o soğand nasıl lezzet verir bilirim cok güzel olur oyleside ama..

İyi hatırlattın bana:)
teşekkür ederim canım,

Figen

Adsız dedi ki...

Figen harika olur fırın makarna da şimdi ,çok severim bende ,ellerine sağlık

akçahan dedi ki...

Elinize sağlık.Pekmezli helvanızı deneyeceğim.Ben süt ve ceviz kullanarak yapıyorum ama,pekmez ve tahinli de çok hoş olacağı kanaatindeyim.Sevgiler!

Adsız dedi ki...

Figencim ellerine saglik, Muskat nuss'da bende bechamel sosun icinde hic eksik olmiyan bir baharattir ve bence bütün bechamel sosun tadini, havasini, aromasini veren bir baharat. Bende bilhassa herkeze tavsiye ederim.

Tuhfe dedi ki...

Ellerine sağlık Figen, fırın makarnan çok lezzetli görünüyor. Muskatı ben de bugün brüksel lahanasına kullandım. Lahana cinslerine kokularını bastırmak için çok iyi oluyor.
Sevgiler.

ZeYNeP dedi ki...

Özgül cüm,muskat gercekten değişik bir tat ve Beşemal sos a cok yakışıyor haklısın..

Tuhfe ciğim çok ilginç bir şey daha öğrendik bak sayende..
Ben hiç lahana vb. sebzeler için koku bastırmayı düşünmemiştim.
Deneyeceğim ama nasıl uyguluyorsun ? haşlama yaparken mi içine atıyorsun?

Sevgilerimle
Figen

Adsız dedi ki...

Ellerine kollarina saglik:))
Tarif icin ve muskatla ilgili aciklamalar icin cok tesekkurler...Sayende o kadar cok sey kesfediyorum ki....
IŞIL

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Figen, toz muskatı baharat gibi yemek pişerken katıyorum.

Adsız dedi ki...

eline sağlık canım..haftasonu denedim..içine bide mantar ekledim..çok hoş oldu...ilk defa beşamel sos yaptım..biraz pütürlü oldu ben cırptım..acemılık ıste..
tekar tesekkurler...

ZeYNeP dedi ki...

Sevgili Kardelen hoşgeldin,
Evet ilk yaptığın zaman olabilir böyle kazalar.Ama yağ oranını her zaman fazla tut.Ve sütü yavaş yavaş ekleyip hızla çırpmaya devam et. Olmadı yine blendir kullan:)

Ellerine sağlık, mantarlada çok hoş olmuştur.

Figen

Adsız dedi ki...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it
auto insurance quotes Mp3 and mpg players international email marketing cheap mp3 player arcos mp3 players faster download software Business alliance insurance company 20 Rio 900 mp3 player

Adsız dedi ki...

iLLa fırın makarnamı olması gerekiyor canım çok istedi ve şuan evde ne fırın makarna nede düdük makarna var :(:(

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Adsız misafir hosgeldiniz;
Fırın makarna yoksa da evde hangi cesit var ise yine de yapabilirsiniz sorun olmaz.
Şimdiden ellerinize saglık,
sevgiler,

Figen