Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Meyaneli Pırasa yemeği

Aşure

IMG_5905

Hareli Kek

IMG_4711

Tavuk Kalamar

Tavuk Kalamar

Çikolata Soslu Elmalı Kek

elmalı kek

Karides Haslama


Bulundugumuz yer itibari ile karides bulmak her zaman kolay ve ekonomik olarak uygun, boyutlarina gore degisen fiyatlar mevcut ama hic biri asiri pahali degil, bu sebeple bolca tuketilen bir deniz urunu.
Karidesi temizlenmis almak mumkun, ama ben kendim temizlemeyi daha uygun goruyorum.

Malzemeler
Karides ( istenilen buyuklukte)
½ tencere su
1 corba kasik tuz
1 tane kuru sogan
1 corba kasik sirke gerekiyor once bizlere,


Nasil mi Yaptim?

Tenceremize suyu, tuzu, soganimizi dograyalim atese koyalim, kaynamaya baslarken sirkeyi ilave edelim icine, kaynama noktasinda yikanmis temizlenmis karidesleri atalim kaynar suya,
karideslerin pisme surelerini buyukluklerine gore ayarlamamiz gerekiyor, kucuk ebatta olanlar 6-7 dakikada pisiyor, jumbo diye tabir edilen buyuk karidesler ise 15 dakikada hazir oluyor, kivamini siz arada kontrol edin, cok haslanirsa makbul olmaz.

Bu sekilde hazirlanan karidesleri her sekilde kullanabilirsiniz, biz uzerine limon dilimleyip yemeyi daha cok seviyoruz, ama karides soslu makarnada cok guzel oluyor, yakin zamanda onuda yapip sizlere sunmayi hedefliyorum.
Afiyet olsun.
Zeynep

2 kişi ne demiş, ne sormuş:):

Adsız dedi ki...

ne hos, serinletici bir goruntusu var, limonla ozellikle!

Adsız dedi ki...

keşke kuyruklarını kopartıp da servis etseydin.eline sağlık.semih hazar